Två nätter på luftmadrass

Den nya luftmadrassen var över förväntan bra! Oj vad jag har sovit gott :D
I torsdags när det fruktansvärt otrevliga snöovädret anföll oss trodde jag för ett tag att jag skulle måsta ställa in min planerade Umeåtripp men tack och lov gick den att genomföra :D och tack och lov att jag valde att åka buss för väglaget var allt annat än bra!

Väl framme i Umeå har jag provat på livet i studentkorridor och det är något jag inte så gärna gör om. I Anna och Joannes korridor luktade det ständigt bränd mjölk och annat äckligt matos och det gemensamma köket var av det vidrigaste slaget! I övrigt är säkert korridorslivet mkt mysigt om man har trevliga grannar ;) Jag har även kommit kommit fram till att jag aldrig kommer att orka plugga för livet som student verkar minst sagt hårt.

I övrigt var det två mkt trevliga dagar då jag hann träffa alla jag planerat att träffa och vara på en mkt trevlig inflyttningsfest med 30-40 pers inklämda i en trea :D En sväng på stan blev det också men Umeå stad imponerar inte mkt mer än Skellefteå.
Hem igår för att jobba kväll (hur smart var jag som tagit på mig att göra det!?) och idag har jag invigt mina vinterfodrade löpartights. Inte lika varma som jag hoppats men garanterat varmare än mina andra.

Imorgon drar en ny vecka med jobb igång. På tisdag är det utbildning till vikariepoolen som startar 1 november och det ska bli mkt spännande att se hur det är tänkt att det ska fungera. Vikarierna ska iallafall stå i givakt redo att arbeta när det behövs och där det behövs och det ogillas fruktansvärt mkt! Mina glada dagar i Skråmträsk hemtjänst kan vara slut och jag kanske blir förflyttad till stan! Men men, det tar jag när det kommer :)

Godnatt och på återseende :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0