"Tack för den underbaraste och absolut bästa helgen på alla 8,5 månaderna jag varit här!"

Riktiga toppbetyg fick helgen av en av de som medverkade till att göra helgen just så underbar och bäst och jag kan inte annat än hålla med henne :D Att börja fira helg redan på fredagkväll är dessutom jättesmart för då känns helgen mkt längre :D

Majas hejdåmiddag blev väldigt lyckad, kanske bortsett från maten vi åt som var lite mindre lyckad eftersom ingen av oss var medvetna om att det vi beställde in var rå köttfärs! Men med en hel del peppar och salt gick det att trycka ner och som tur var smakade potatisgratängen väldigt bra. Så ett tips från mig till er: Besöker ni Frankrike se då upp för rätten som i menyn heter "Steak tartare", på svenska kallad RÅBIFF!

Utestället Duplex vid triumfbågen får höga betyg (bortsett ett stort antal för många äckel på dansgolvet). Där tillbringade vi ett par sena nattimmar vilket ledde till alldeles för sen hemgång och bara knappa två timmars sömn innan vi skulle ge oss ut på nästa äventyr på lördagsmorgonen då bilfärden till Monets trädgård i Giverny stod på schemat. Fyra otroligt skickliga tjejer samarbetade fruktansvärt bra och vi tog oss fram helt smärtfritt med bara några enstaka felkörningar som knappt räknas.
För er som inte vet kommer nu en lektion i vem Monet egentligen var: Han var en mkt känd konstnär. Och i lörsdags besökte vi alltså huset där han bodde och trädgården där man målade många av sina tavlor. Hur fint som helst :D (mamma jag tror du skulle gillat det).

Dagen efter dagen efter (igår) var mkt värre än dagen efter (lördag). Jag uppmanar ingen att någonsin sova så lite som vi gjorde! Men under gårdagen orkade vi ändå med ett besök i Paris operahus och lite kubbspel i Parc Monceau :) Minsann den underbaraste och absolut bästa helgen!

Imorgon kommer Karins föräldrar som kört bil hela vägen från Skellefteå. Därför har Karin tagit ledig några dagar och därför blir jag troligtivs mer ledig än vanligt :D + att det är helgdag på torsdag och barnen är lediga från skolan även på fredag.
Och imorgon ska min franskaklass på utflykt till byn där Vincent van Gogh (en annan konstnär) bodde. Jag gillar starkt det som komma skall :D

Stort GRATTIS också till min lillasyster som fyller så mkt som 18 år idag! :D







Kommentarer
Postat av: Jacob Lundberg

Coolt... du hade inte med stativet till Monets trädgård?

2010-05-11 @ 13:20:53
Postat av: Hanna

En mycket Otråkig helg som jag Oångrar! ;)

2010-05-11 @ 19:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0