Sagan om trädet

Det står ett träd utanför mitt fönster (en rosenapel enligt Annas mamma). Det här trädet är det första jag ser när jag vevar upp rullgardinen på morgonen och det sista jag ser när jag vevar ner rullgardinen på kvällen. Det är ett fantastiskt träd som, under den tid jag spenderat här, visat sig i så mkt som fyra olika skepnader och hjälpt mig att förstå att jag verkligen upplevt årets alla fyra årstider. Med kameran i högsta hugg har jag roat mig med att föreviga detta underbart vackra träd.





Så lite har jag att förtälja att jag sätter mig och hittar på "Sagan om trädet". Men det var nog mest för att få visa min fotografiska talang ;) som egentligen inte är mkt att skryta med.

Första skolveckan efter lovet är iallafall avklarad. Jag och Sanna räknade ut att det för våran del är mindre än 18 lektioner kvar på terminen! 
I helgen väntar festligheter, fullt ös medvetslös för det är vad jag kommer att vara på söndag! Eller antagligen redan på lördagkväll. Imorgon blir det hejdåmiddag för Maja som tyvärr lämnar oss för Sverige redan nästa vecka :( Efteråt hoppas jag på Champs Élysées och det omtalade Duplex där det tydligen ska vara flera våningar med dansgolv :D Sen hoppas jag på åtminstone några timmars sömn (låt mig gissa 3-4 timmar på sin höjd) hos Hanna och efter det cirka en timmes biltur med i Sannas bil hem till Monet och hans trädgård i Giverny som visst ska vara en riktig höjdare :)

Jag är en upptagen själ som har mkt att hinna på mindre än 60 dagar! Och just ja, i söndags hanns det med ett besök på en modeutställning med kläder skapade av Yves saint Laurent. Utsällningar och museer är för himla tråkigt men är man i Paris så måste man ju.

Trevlig helg allihopa :D

Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina kort, det måst vi göra nått kul av när du kommer hem.

2010-05-06 @ 23:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0