Förkylningstider

Förkylningstider härjar i Paris med omnejd och självklart har även jag drabbats. Började igår med smärta i halsen som till idag övergått till andningssvårigheter. Mycket otrevligt nu när graderna på termometern åter börjat stiga upp mot 20-graderssträcket efter alldeles för många kalla dagar under 15 grader.

I fredags tog jag och Sanna tag i något som jag länge funderat på att göra. Promenera till Versailles. Gick alldeles utmärkt, 45 minuter i behaglig takt för att komma fram till slottet. Vägen var till stor del gjord av kullersten och slingrade sig genom en skog. Det här tycker då vi är väldigt coolt, att vi kan gå till Versailles på 45 minuter. Dock är det nog bara vi som tycker att det är coolt...

Helgens 20-årsfirande var mkt lyckat bortsett från att vi än en gång lyckades hamna på helt fel uteställe där medelåldern låg runt 35. Men fyra svenska tjejer lyckades roa sig och ha kul ändå :) På morgonkvisten, under bussresan på vägen hem, fick vi även anledning att vara stolta över vårt fosterland när några franska killar direkt förknippade Sverige med landets stora fortbollstjärna Zlatan Ibrahimovic :D Som ett av hans största fans kände jag mig verkligen stolt över att vara svensk.

Igår la sig åter lugnet i lägenheten när mormor och morfar påbörjaden den över 200 mil långa resan tillbaka till Skellefteå. Min enormt överpackade resväska fick hänga med i bilen och nu känns det som om jag redan börjat flytta hem. 47 dagar kvar till hemfärd och 17 dagar kvar till Anna, Lolle och Bergies mkt efterlängtade besök :D Det ryktas även om att det ska komma besök från London :) återstår bara att se när det blir.

Idag öppnade bassängen som tillhör lägenhetsområdet vi bor i så nu kan vi bada när vi vill :D Vilket vissa ville göra redan i eftermiddags och när jag sa att det inte skulle hinnas med var det ett mkt argt litet bi på åtta år som skrek ut sin ilska. Då var jag inte populär. Vilket jag däremot verkar blivit igen för nu ska det läsas godnattsaga. Något jag i och för sig ser som ett straff ;)

På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0