"Hemma"

Då sitter jag här på soffan i mitt rum igen. Det är knappt så man hinner med. Imorse vaknade jag på hotellrummet i London och klockan två i eftermiddags var jag i Paris igen. Galet!

Igår försov vi oss för första gången, en hel timme! Men det var ingen större fara med det, vi hann till Buckingham Palace och vaktavlösningen ändå. Mycket folk var det och vi såg inte speciellt mycket men några skymtar fick vi av vakter och musiker som marscherade och red förbi på hästar. Vädret var kanon och vi svettades där vi stod i solen.
Efteråt hann vi med ännu lite mer shopping, om man nu kan kalla det shopping fast man inte köper något.
Därefter satte i äntligen kurs mot Notting Hill och DÖRREN! Vi hittade den :D Dörren till lägenheten där Hugh Grant bor i filmen Notting Hill :D Dock var den inte längre blå som i filmen utan istället målad svart. Men vi är rätt så säkra på att det var rätt dörr för adressen stämde och senare när vi kollade på filmen för att jämföra dörrarna så fanns likheterna där. Notting Hill var för övrigt inte riktigt vad vi väntat oss. Det kändes som att komma ut i en skitig förort när man trodde att man skulle komma till något vackert och lyxigt. Fast kanske vi var just i det fulare området av Notting Hill. Vi hittade iallafall en trevlig affär där allt kostade 1 pund så vi shoppade loss på godis och shampoo för att bli av med pengarna vi hade kvar ;)

De här fem dagarna kan lätt sammanfattas som väldigt roliga :D Det känns som om vi gått genom hela London och det märks även i fötterna. Vi har hunnit se allt vi ville se, jag har hunnit träffa Jacob, fotat inte mindre än 250 kort och insett att jag inte förstår bittisk engelska. Härliga dagar! :D

 
Hotellet, jag och Harry, Picadilly Cirkus, Big Ben, London Eye, Tower Bridge, DÖRREN osv osv.
(Klicka på bilderna för att se förstoring).

Resans låt: Lil Wayne - Bed Rock (spelades om och om igen varje kväll) :D

Imorgon ska jag och Maja på fotboll! Roligheterna fortsätter :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0