Har aldrig gått så mycket som jag gjort sen jag kom till det här jävla landet!

ILSKA! Mer än så behöver jag egentligen inte säga för jag är arg! Med all rätt dessutom. Vilken jävla dag det varit! Och vad beror då det på? Jo det beror på Frankrikes jävla kollektivtrafik som strejkar så att man inte kommer sig någonstans och får ägna tre timmar åt att ta sig till Paris och två timmar för att ta sig därifrån. Jippii!

Men jag börjar med gårdagen för det var en bra dag (utan strejk). Jag och Maja styrde stegen mot Paris tiiidigt för vi skulle som sagt gå på vaxmuseeumet. Vilken faktiskt inte blev av eftersom vi bestämde oss för att gå dit och blev fast i alldeles för många affärer på vägen så vi kom helt enkelt aldrig fram och klockan blev för mycket.
Sen tillbringade jag ett antal timmar med att åka tillbaka hem hit för att hämta översovningssaker eftersom vi bestämt att jag skulle sova hos Maja för att mitt älskade tåg slutar gå så tidigt att jag inte skulle hinna se melodifestivalen. 
Jag var tillbaka i Paris lagom till middagstid då vi pratat om att äta sushi vilket vi inte heller hann eftersom vi blev sena och fick springa in på närmsta mataffär och köpa lite ätbart innan vi spurtade till kyrkan och kom precis fram i tid till att första låten skulle sjungas. Fel låt vann (fyfyfy!).
Kan låta som om gårdagen var en ganska misslyckad dag men vi hade iallafall kul :)

Idag var däremot en av de jobbigaste dagarna på länge! Stressstress panikpanik för att hinna med tåget från Maja till Paris. Stresstress panikpanik helt i onödan eftersom det inte gick något tåg, inget alls! Men eftersom vi väldigt gärna ville till Paris för att vara med på spelkvällen i kyrkan så gick vi nära på en mil för att komma till en station där tågen faktiskt gick som vanligt. Tre timmar senare var vi så äntligen i Paris och insåg att vi skulle hinna äta lunch innan vi skulle infinna oss i kyrkan så när vi sprang på en sushirestaurang passade vi på slinka in där eftersom det inte hanns med igår. Sushin var inte speciellt god, men inte heller äcklig. Det var ätbart men inte mycket mer än så. Vi kom överrens om att blev vi bjudna skulle vi kunna äta det igen men vi kommer aldrig mer att föreslå att vi ska äta det :)

Sushi gick så klart inte att äta på en halvtimme, mycket tack vare dessa fuktansvärda pinnar som man äter med. Därför blev det återigen stressstress panikpanik, 30 minuter sena till kyrkan, ramlade in just i tid för att spela hemmagjort så ska det låta (mitt lag vann såklart) ;) och sen bar det av hemmåt. Tåget hade börjat gå igen, men med stora mellanrum, och det stannade på varenda liten station efter vägen så jag missade mitt andra tåg och och insåg när jag redan väntat en halvtimme att jag skulle få vänta en timme till innan nästa tåg gick! INTE OKEJ!
Jag fick ringa stackars lilla Maja och fråga om hon kunde skjutsa hem mig. Och snäll som hon är så var det inga problem :) Tack det var guld värt :)

Här har ni min helg i ord och bild. Var glada att ni inte haft det lika jobbigt som jag.
Nu ska här ses Karlsson på taket. Maja har smittat mig med Astrid Lindgrenvirus, i natt klocka tre såg vi Emil i Lönneberga ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0