Fotboll :D

Jag skäms nästan över att säga att jag steg upp halv ett igår! Men tio timmars sömn var nog vad jag behövde för att ta igen all sömn jag missat i London. Dessutom behövde jag vara utvilda till kvällen och den efterlängtade fotbollen :D

Jag och Maja åkte in till Paris i god tid och åt middag innan vi satte oss på tåget ut till Stade de France. Jag vet inte vad jag fått för mig men jag trodde att arenan låg långt utanför Paris men det tog visst bara ca 10 minuter att ta sig dit. Vilket betyder att vi var där i mycket god tid. Såklart är det alltid bra att vara ute i tid men just igår var det ett litet minus eftersom det innebar att vi fick sitta och frysa 1,5 timme innan matchen ens började! Det var så fruktansvärt kallt! Självklart hade vi anat att det skulle bli lite kyligt och klätt oss efter det men jag kan säga att ett par täckbyxor och en extra jacka hade inte suttit helt fel.

Bortsett från att det kunde fått vara några grader varmare så var det hur kul som helst att vara där :D När det började närma sig avspark var nästan hela arenen fylld med folk och en mätare visade att vi var lite drygt 79 000 åskådare och Stade de France rymmer 80 000 så man kan säga att det var så gott som fullsatt.
Matchen var i och för sig bara en vänskapsmatch inför sommarens VM men tydligen var det just den här matchen som skulle visa kvalitén på de både lagen och dessutom hade inte Spanien vunnit på bortaplan mot Frankrike på över 40 år! Men igår bröts det, Spanien vann med 2-0!
Vi var barnsligt nöjda över att ha varit där och tyckte att det var väldigt coolt ;) Efter matchen passade vi också på att köpa var sin matchhalsduk som souvenir och minne :D Egentligen ska man såklart köpa den före matchen men efteråt var de på rea och 150 kr billigare ;)

Så nu har man varit i Stade de France och sett sin livs första riktiga fotbollsmatch :D Det var ärligt talat inte många spelare jag kände igen men några var bekanta. (Lolle, jag såg Torres) ;) Fy så roligt det var, kallt men roligt :D

Nu har Karin och barnen kommit tillbaka från Sverige så friden är över. Såhär i efterhand uppskattar jag verkligen när jag får vara ensam i lägenheten.




Vi hejade på Frankrike såklart ;)

Kommentarer
Postat av: Lolle

Din lyckost!

2010-03-05 @ 13:47:56
Postat av: Josefine

Hej!

Jag ska göra en hemsida i kursen webdesign och den kommer handla om aupairyrket. Jag har tänkt att några aupairer runt om i världen ska få svara på några frågor och att jag sedan ska publicera detta på hemsidan. Jag kommer naturligvis också länka till de aktuella bloggarna på min hemsida. Så det jag undrar är om du skulle kunna tänka dej att svara på dessa frågor om/när du får tid?



Au Pair frågor:



1.Vart jobbar du som aupair?

2.Hur kom du på att du ville jobba som aupair?

3.Om du åkte med en organisation, vilken åkte du med? Om du åkte privat, hur hittade du din familj?

4.Vilka består din värdfamilj av?

5.Vart bor du och hur är det där?

6.Hur ser en typisk dag ut?

7.Vad är det bästa med att vara aupair?

8.Vad är det sämsta med att vara aupair?

9.Vad brukar du göra på din fritid?

10.Har du rest något/planerar du att resa något under din aupairvistelse?

11.Hur mycket tjänar du och hur brukar du spendera dina fickpengar?

2010-03-10 @ 08:58:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0