Disneyland! :D

UNDERBARA DAG! Eller för att citera vad Sanna sa imorse: "Jag skulle kunna säga att igår var en av de bästa dagarna i mitt liv". Och det skulle man kunna säga för så roligt hade vi :D Vädret kunde fått vara en aning bättre men det regnade iallafall inte, det var bara lite grått och lite kallt.

Vi åkte karuseller (Lena Lundström åkte berg-och dalbana för första gången i sitt liv!), vi åt mat, vi såg en parad med disneyfigurer, vi såg INTE till Musse Pigg, vi blev barn på nytt och spenderade nästan 12 timmar på Disneyland :D men framför allt, vi skrattade och hade fruktansvärt roligt :D

Allting var så fint :) Det var som att gå rakt in i en saga med små söta hus och slott :) Absolut värt pengarna och den förlorade sovmorgonen.
Självklart var jag (souvenirgalen som jag är) tvungen att köpa två muggar att ta med mig hem som minne från Disneyland. En mugg med Musse och en mugg med Mimmi :) Jag tror att jag har en förkärlek till muggar. För tillfället har jag tre muggar och fyra glas som på något sätt ska fraktas hem om tre månader (bara tre månader!)
och jag är rädd att det kan hinna bli mer innan dess ;)

Idag var det iallafall tillbaka till verkligheten som gällde. Dagens franskaprov gick som det bör gå när man varit på Disneyland istället för att plugga ;)
Och imorgon är det, hör och häpna, STREJK. Inga tåg. Skönt att man för en gång skull vet om det i förväg. Dock är tågen ersatta med bussar så jag kommer mig till skolan. Men frågan är vem som har lust att åka buss 45 minuter när man vet att tåget bara skulle tagit 15 minuter? Inte jag iallafall. Därför har jag bestämt mig för att ha strejken som en bra anledning till hemmastudier ;) Är det dessutom sol imorgon så är jag inte i skolan när vi har sol på balkongen på förmiddagen och kan sola istället ;)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hur har jag kunnat missa att du bloggar?? Men vi hade i alla fall FRUKTANSVÄRT roligt i söndags ;)

2010-03-23 @ 21:06:05
URL: http://fieldsofme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0