100 dagar

Idag firar jag 100-dagarsjubileum. För att det är 100 dagar kvar till barnen slutar skolan och kanske cirka 102 dagar kvar till jag kan åka hem :) Det har jag firat genom att göra inget speciellt. Eller jo, jag har ätit kalla plättar med blåbärssylt och det kan man väl kalla att fira :)

Idag återvände måndagens franskaprov med bra resultat. Grattis på mig själv :) Det passade jag på att fira samtidigt som jag firade mina 100 kvarvarande dagar genom att äta plättar ;)

I tisdags for jag, som jag nämnt tidigare, inte till skolan på grund av lathet utan stannade hemma och solade istället. Och vad händer då? Jo jag bränner mig på ena axeln! Inte mkt, men litegrann. Det är rena rama sommarvädret här för i eftermiddags drabbades vi av ett plötsligt oväder med stormvindar, regn på gränsen till hagel och åska! Åska i slutet på mars! Jag tyckte det var så roligt att jag var tvungen att stå ute på balkongen och se på eländet ett tag.

Ja det var min händelserika vecka så här långt. Igår bestämde sig min dator dessutom för att jävlas ännu lite mer med mig och för andra gången efter jul började den pipa och sen stängde den av sig. Så imorse gjorde jag det som jag länge funderat på att göra. Jag dammsugade fläkten och resultatet blev bra :D Min tidigare morrande datorn spinner nu fint!

Imorgon ställer vi in simningen för jag och Sanna ska på ikea :) Jag vill ha köttbullar! 
Inför den stundande helgen kan jag berätta att på söndag ska vi fara till vaxmuseet. Som inte blev av förra helgen heller, tredje gången gillt kan man säga ;) Då var anledningen att inträdet blev 30% billigare om man köpte biljetten på internet och nu har vi gjort det så den här gången kan inget stoppa oss! Jag laddar även för tacos i kyrkan på söndag och bokmässa på lördag. Ärligt talat har jag ingen aning om vad bokmässan är men det lär väl visa sig när jag kommer dit.
Helgens viktigaste punkt heter iallafall sovmorgon och det ser jag verkligen fram emot :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0