Tigerkakan

Det är inte ofta jag skriver här två dagar på raken, det kan nog till och med vara första gången under den här bloggens livstid som det händer. Men jag har faktiskt en anledning och den är att jag helt glömde bort att skriva om kakhistorien igår! Gårdagens roligaste händelse ;)

Sanna hade (precis som jag av lathet) köpt med sig en tigerkaka till fikabuffén på skolan men som ingen åt av och som hon därför tänkte ta med sig hem igen. Dagen till ära körde vi Sannas bil (även det till stor del på grund av lathet) och efter skolan traskade vi glatt iväg med kakan till bilen. Jag skulle få köra hem :D
Medan vi packade in våra saker i bilen gjorde Sanna klassikern och ställde ifrån sig kakan på biltaket och jag sa åt henne att absolut inte glömma kakan där. Sen skämtade vi om det och fortsatte att packa in oss i bilen. Väl på plats, med säkerhetsbältena på, startade jag bilen och i samma sekund knackade en kvinna på bilrutan. Då utbrister Sanna: - KAKAN, DEN ÄR JU KVAR PÅ TAKET!
Tack till den snälla kvinnan som räddade den stackars tigerkakan för annars hade den nog råkat illa ut.

Så här kul kan det alltså bli när man har tillgång till en bil och en tigerkaka. Tyck att vi är töntiga men vi hade iallafall väldigt roligt!

Ikväll ska jag roa mig med världens bästa deckarserie nånsin som heter MORDEN I MIDSOMER! :D tv3 play jag älskar dig :D Sen ska jag sova tidigt för imorgon ska jag befinna mig i Paris och möta Jacob på tågstationen klockan elva! Sen ska vi turista :D Han vill gå på Louvren, kan bli en marddröm för en konsthatare som jag men jag får uthärda.

Trevlig helg :D


Kommentarer
Postat av: sannas syster

haha!

2010-06-21 @ 09:14:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0