Krig!

I eftermiddags krigades det hårt här i lägenheten! Mina barn råkar vara världens tråkigaste barn som inte vill gå till poolen och bada när det är 30 grader varmt utan hellre sitter inne och ser på tv eller spelar dator så idag, efter att jag tvingat ut dem med resultatet att Victor rymde från poolen och sprang hem, så bestämde jag att det var på sin plats med en liten bestraffning och mitt elaka jag kom fram! Ingen tv och ingen dator om det inte vill vara ute. Det tyckte jag själv var en genialisk idé så jag gömde alla tvdosor, tangentbord och datamus och speldosorna till deras playstation. Detta resulterade i att Klara skrev "JAG HATAR DIG" på väggen i mitt rum. Så kan det gå.

Det har med andra ord varit en rätt livad dag men också den absolut sista mördaronsdagen :D Dagen alla aupairer varje vecka fasat för, onsdagen då barnen är lediga från skolan.

Imorgon ska jag åka en sväng till Paris och uträtta några sista ärenden. Jag ska göra ett sista försök att hitta igen min plånbok genom att åka till polisen för att öga mot öga fråga om någon hittat den och lämnat in den. De två gånger jag ringt dit har ju svaret varit negativt men jag har fortfarande förhoppningar om att de stavat mitt namn fel och därför inte sett att den finns där. Upp till bevis imorgon! Mitt nya visakort kom förresten hit igår så nu behöver jag inte leva på 0 kr längre vilket passar bra när reorna drog igång här idag ;)

Fredag ska bli stora packar-och-städar-dagen. Då ska jag trycka ner det som varit mitt liv de senaste tio månaderna i en och samma resväska som inte får väga mer än 20 kg, önska mig lycka till!
Tanken på vad som ska hända med min blogg när mitt aupairliv tar slut har också slagit mig. Någon fritidsbloggare som skriver om sitt vardagliga liv har jag inga planer på att bli så jag får fundera ut ett snyggt sätt att runda av det här på. Men än har jag några dagar på mig :)
Jag träffade förresten tyska grannen Freddan ikväll när jag skulle gå en promenad. Inte ofta man ser henne nuförtiden sen hon slutade skolan och bestämde sig för att jag och Sanna inte längre dög att vara med. Antagligen var ikväll också sista gången jag någonsin såg henne. Listan på alla man träffat men aldrig kommer att träffa igen kan göras lång. Men då har man ju träffat människor från hela världen också :D

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

"...sen hon slutade skolan och bestämde sig för att jag och Sanna inte längre dög att vara med."

Klockrent!

2010-06-30 @ 23:17:16
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/
Postat av: mia

Välkommen hem till Skråm.

2010-07-01 @ 16:19:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0