"Hallå lever din blogg eller?"

Yesbox Anna Öhgren min blogg lever. Nu är det sommarlov för hela slanten :D eller också kan man säga att jag tagit studenten, från min första och antagligen sista franska skola. Så idag hade alla skolans elever "picknick" inne på skolan där det bjöds på delikatesser från världens alla länder. Lat som jag är så orkade jag inte/hade inte tid att göra något att ta med mig. Men fiffigt nog så finns det kakor att köpa, kakor som så lägligt heter galette suédoise och som på svenska kallas havreflarn med choklad på :) mkt goda :)
Diplom fick man också för att man varit dutig och gått skola i nästan ett helt år. "Mademoiselle Lena Lundström har seriöst och flitigt följt programmet på tio timmar franska i veckan, sammanlagt 310 timmar under perioden 21/09/2009-18/06/2010". Inte helt sanningsenligt kanske, men grattis till mig själv ändå :D

Annars har jag i veckan haft djupa funderingar kring mitt liv, funderingar som tex: Hur ska jag rösta i valet i höst? Och vad ska jag göra av mig själv efter den 20 augusti? Kom jag fram till något smart då? Självklart inte. Fast jag har fått för mig att jag skulle vilja ha ett fadderbarn :) Det är vad jag kommit fram till.
Och på tal om barn. I eftermiddags när jag hämtade Klara från skolan lyckades jag göra henne så arg och ledsen att tåtarna sprutade när jag nekade henne att ta in en snigel i lägenheten. "Men jag vill ha ett djur inomhus! Får jag inte ha en hund kan jag väl åtminstone få ha en snigel!?" Jasi dessa barn :)

Nu blir det dusch och sen ska jag försöka komma i kontakt med helgens gäst och styra upp schemat inför helgen. Jag har det i och för sig redan klart i huvudet så han behöver bara godkänna och gör han inte det får han roa sig bäst han vill på egen hand ;)


Min klass :) en tjej från Kanada, en från Mexico, tre tyskor, två svenskor, en norska och
läraren såklart. En härlig blandning helt enkelt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0