Bästa helgen!

Bilder från den gångna helgen har frågats efter och jag ber om ursäkt, jag har inte haft tid! Men nu har jag tid, massor med tid för nu är skolan i princip slut och det är den som tagit upp nästan all min lediga tid i veckan. Sista provet gjordes idag så nästa vecka ska vi chilla och utflykta och bara ha det bra fram till sista skoldagen nästa torsdag. Och fast den här skolan är så frivillig som en skola bara kan vara så finns det ändå inget bättre än att få ett slut på den :D

Nu till helgens alla bravader. Kanonkul! :D Den helgen visade verkligen att planering är överskattat! Fast tiden gick med racerfart hann vi allt vi ville hinna och fick till och med lite tid över.
Glädjen var total när jag, utanför vårat tillfälliga boende i fredagskväll, mötte upp tre vita spöken som tydligen inte fått se mkt av vårsolen ;) Vi slog på stort redan första kvällen och åkte direkt till herr eiffel för att få se honom blinka, som han alltid gör en gång i timmen efter mörkrets intåg.

I lördags shoppade vi loss (mest på kjolar), vissa tyckte att det var alldeles för varmt med +28 grader och klagade på det mesta som hade med Paris att göra. Endast två tjejer lyckades hålla humöret uppe hela dagen och jag kan säga att de två tjejerna hette INTE Anna och Lolle.
Lördagkväll åkte vi guidad båttur på Seine :) Guiden hade stora språksvårigheter och växlade hela tiden mellan franska och engelska tills det blev en sådan gröt av alltihop att man inte kunde höra vad hon sa. Så jag och Anna roade oss med att fota oss själva, och eiffel såklart ;)

Söndag var dagen då turisterna i oss kom fram. Vissa var i och för sig turister hela helgen, för vad är mer turistiskt än att gå omkring med en ryggsäck på stan? ;) För att vara så mkt turist som det bara går ska man dock helst bära ryggsäcken på magen och det Bergie är vi nog alla mkt tacksamma för att du inte gjorde!
Vi började iallafall morgonen med att, eftersom det var Sveriges nationaldag, vakna till den egeninspelade versionen av nationalsången som vi övade in under lördagen och kämpade hårt med att sjunga i olika skalor ;)

Vädret var tyvärr inte riktigt på våran sida men det är väl så det ska vara när man turistar. När vi på söndagseftermiddagen befann oss nedanför eiffeltornet var det blåsigt och grått men framförallt fuktigt och kvavt! Men det stoppade inte oss, som dessutom förköpt våra biljetter på internet så vi glatt kunde vandra förbi den kilometerlånga kön och räcka finger åt alla som väntat i flera timmar medan vi med datautskriven pappersbiljett hade förtur ;) Ett tips från mig till alla er som tänkt besöka Paris och åka upp i eiffeltornet, köp biljetterna i förväg och slipp köa!
Andra gången i livet som jag var upp i tornet och det må jag säga var sig likt sen sist :) Efteråt storhandlade vi eiffeltorn med nyckelring i olika färger, sammanlagt 34 stycken ;) och nu i helgen planerar jag att åka förbi och köpa fler ;) Annan souvenirshopping hanns också med på kvällen och jag fick till slut min efterlängtade I love Paris-tröja som jag spanat efter länge :)

Sen var den helgen slut :( måndagmorgon var jag uppe skittidigt för att åka tillbaka till Bailly och följa Klara till skolan och på eftermiddagen åkte tjejerna tillbaka hem till Sverige och nu känns det som om de knappt varit här :/ Men det finns bildbevis! ;)
(Mamma och pappa, klicka på bilderna så blir de större).

  

Inför den kommande helgen har jag en stor mission: Operation jeansjacka! Jag har sett ut den jag verkligen vill ha men givetvis finns den inte längre i min storlek. Men med hjälp av det underbara internet har jag letat upp adresserna till alla affärer där jackan finns och det ska tydligen finnas 13 affärer i Paris som jag inte varit på än :O Detta innebär att affären, vid namn GAP finns i minst 20 upplagor inne i Paris så det finns helt klart fördelar med att bo i en stor stad ;) På någon av dessa 13 obesökta affärer måsta jackan finnas!

Nu ska jag ut och röra på fläsket! Om det nu inte börjat regna igen, då blir jag ju så illa tvungen att stanna inne vid dator ;)

Ses när vi ses och hörs när vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Beggz

Det var en fantastisk helg! Längtar tills du kommer hem! :)

2010-06-11 @ 22:11:07
Postat av: Agneta Hultman

Hej jag undrar var du köpt förtursbiljetterna till

Eifeltornet i Paris. Tacksam för svar.

2010-06-12 @ 21:48:44
Postat av: Sanna

Lena! Jag trodde aldrig jag skulle säga det här, men du ser ju riktigt brun ut! (kanske är det för dina kompisar kommer från Sverige eller kanske inte... ;))

2010-06-14 @ 23:39:36
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0