Hem ljuva hem!

Då befann man sig på hemmaplan sen två dagar tillbaka :D Hemresan var den smidigaste resan jag någonsin gjort :D Jag fick skicka resväskan direkt hela vägen från Paris till Umeå och slapp alltså släpa på 26 kilo på arlanda och det bästa av allt, JAG BEHÖVDE INTE ENS BETALA ÖVERVIKTEN! :D + att flygbytet på arlanda var det smidigaste jag nånsing gjort då det bara var 1,5 timmes väntetid och jag var hemma redan klockan nio :D Efter ett kort stopp i Burträsk för att köpa mjukglass ;)

Hur känns det då att vara hemma igen? Fakiskt helt okej än så länge. Det är just nu fullt upp dygnet runt, saker som ska göras, personer som ska träffas osv. Nyss avslutade jag inflyttningen i mitt rum så nu går det faktiskt att ta sig fram utan att trampa på något som legat slängt på golvet!
Självklart fick jag börja min första dag här hemma med att städa! Städa ur ett skåp inne på toan för att göra plats åt mina saker och städa ur gaderoben för att göra plats åt mina nya kläder. Det har visst blivit en hel del inköp det senaste året har jag märkt...

Idag gjorde jag det effektivaste stadsbesöket någonsin och premiärkörde min älskade bil :D Inom loppet av fyra timmar hann jag: träffa min chef och skriva på anställningsavtalet inför sommarjobbet som börjar den 19onde, vara på systemet (alla peppar för stadsfesten i Skellefteå i helgen!), köpa en ny plånbok, sätta in resterna av min aupairlön på mitt konto, köpa två linnen och ett par byxor (!), fota mig till mitt nya körkort och klippa mig :D Det var skönt vill jag lova så långhårig som jag var!

Imorgon blir det marknad i Burträsk vilket innebär inköp av sockar! Herregud jag är verkligen hemma :D och så klart början känslan av att aldrig varit borta komma smygande.
Jag återkommer när jag bestämt mig för vad jag ska göra av den här bloggen. Ville bara ge livstecken så ingen skulle tro att jag inte dött i en flygkrasch.

Tjingeling! :D


Kommentarer
Postat av: Sanna

Alltså hur fick du hem allt?

Jag har börjat kika på mina grejer då jag väljer ut vad frida ska ta.... OCH HERREGUD. Jag har typ kläder för 5 personer...

2010-07-07 @ 16:00:09
URL: http://sannagoesparis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0