Början på något nytt!

Till alla mina läsares stora glädje har jag bestämt mig för att fortsätta blogga :D Jag får helt enkelt hitta annat att skriva om nu när mitt au-pairliv är över sen 1,5 vecka. Jag hade tänkt mig en kort sammanfattning av mina senaste tio månader innan jag lägger de dagarna på hyllan men jag har insett att det inte på långa vägar är möjligt att göra en kort sammanfattning över vad som känts som om det varit ett helt liv. Så jag struntar i det och säger istället så här: Än har jag inte gått i taket på grund av tristess men ungefär varje dag slås jag av hur grotesk skillnaden är mellan Skellefteå och Paris. Det är skönt att vara hemma men samtidigt längtar jag tillbaka. Jag har förstått hur mkt som kan hända under ett år och att mkt förändrats medan jag varit borta men jag ångrar inte att jag åkte för det här har varit ett oförglömligt år och det bästa året i mitt liv! Jag har träffat underbara människor, jag har gjort underbara saker, jag har lärt mig otroligt mkt, fått en otrolig erfarenhet och tagit mer än 1300 bilder som kommer påminna mig om allt jag gjort ;) Men direkt någon frågar om jag kan tänka mig att vara aupair ett år till är svaret utan tvekan nej. Jag vet att det verkligen inte går ihop men jag är nästan övertygad om att de flesta aupairer svarar likadant. Självklart finns det undantag men även om du trivts väldigt bra i familjen så kommer du antagligen att känna dig färdig med det livet du levt. Det är bland det bästa du kan göra men du kommer inte att vilja göra om det.

Hejdå aupairbloggen och välkommen min nya blogg! Som antagligen inte kommer att vara lika spännanade så länge jag sitter här hemma på altanen i Skråmträsk och lapar sol. Men nu har solen gått i moln och jag tänkte stänga av datorn för kvällen och gå in. Imorgon ska jag upp med tuppen och befinna mig på vårdcentralen i stan kl 8 för att få delegering. På måndag börjar jag jobba!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0