Tillbaka till verkligheten

Jag måste ska ha drömt att jag varit hemma i två veckor för imorse när jag vaknade trodde jag fortfarande att jag var hemma men då upptäckte jag att jag är här i Bailly, i Paris, i Frankrike. Och det är med blandade känslor som jag återvänt hit till mitt lilla rum igen. Det var så härligt att komma hem och träffa alla som jag saknat så mkt. Men det var också härtligt att komma tillbaka just för att jag visste exakt vad som väntade. Jag hittade hit utan problem och skönast av allt var nog att veta att jag inte är ensam.

Jag och Sanna slog följe med flyget från Luleå ner till Stockholm där hon sen tog en liten omväg via Oslo medan jag flög direkt till Paris. Och på flyget till Paris träffade jag Ebba som sen gjorde mig sällskap på tåget från flygplatsen :) Inga större missöden inträffade annat än att det lilla tåget, som jag åker med till skolan och även måste byta till när jag kommer från Paris, inte gick igår. Men istället gick det bussar så jag tog mig fram om än jag fick stå ute och frysa en halvtimme i väntan på bussen. Sen mötte min supersnälla tyska granne mig vid tågstationen och hjälpte mig att bära all packning :) Jag slapp förresten betala övervikt på väskan fast den vägde lite mer än vad som var tillåtet. Det var schysst! :D

Nu är iallafall allt som vanligt igen. Idag började skolan om. Jag funderade starkt på att hoppa över första lektionen och sova istället men jag tog mig i kragen och for dit ändå.

Det bästa just nu är att Viktor verkar få åka buss hem själv vilket betyder att jag slipper stressa iväg till Versailles på eftermiddagarna. Och vad som är ännu bättre än det är att jag lyckats skruva på varmare vatten i duschen :D Det har inte gått att skruva på den kranen tidigare och jag misstänkte att den fastnat på grund av allt kalk som är i vattnet men imorse gick det :D Karin påstod en gång att det nog inte gick att få varmare men det var fel fel fel! Vattnet har ju varit jättekallt! Så ikväll ska jag duscha i kokhett vatten :D Kanske en löjlig sak att vara glad över men jag är det ändå.

Ikväll ska barnen få sina julklappar som jag köpt åt dem när jag var hemma. Hoppas Klara uppskattar Pelle Svanslös julkalender som hon ska få. Jag skulle iallafall uppskatta om hon bad mig att se det med henne ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag köpte skorna idag Lena! Så i sommar när du kommer hem får vi strosa runt med dom på Skellefteås gator! ;) Och alla andra gator som vi ska besöka på vår semester genom Sverige!! ;)

2010-01-04 @ 20:28:44
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0