Skridskor och buss

Rubriken sammanfattar i princip hela den här helgen. Nästan.

Som bestämt så blev det skridskoåkning igår eftermiddag utanför Hotel de Ville inne i Paris. Jag, Sanna och Maja blev det som var modiga nog att ta på sig ett par skridskor för att sedan kliva ut på isen där den ena åkte fortare och farligare än den andra och där den tredje åkte sämre och ramlade fler gånger än den fjärde. Ungefär så såg det ut :) Några for runt som spjut på den provisoriskt anordnade isen medan några aldrig tycktes ha stått på ett par skridskor förut. Det var faktiskt riktigt roligt säger jag som för det första inte är speciellt förtjust i att åka skridskor och som för det andra inte åker speciellt bra. Men igår var jag inte sämst ;) Och ja, nu kan vi skryta med att vi åkt skridskor i Paris när det var nästan 10 grader varmt, eller iallafall 5 grader. Och nog är det väl ändå lite coolt ;)

Kvällen tillbringade jag och Sanna med att göra något som vi funderat på att göra väldigt länge. Vi åkte buss! Det låter kanske inte som ett speciellt roligt nöje en lördagkväll men faktum är att vi hade skitroligt :D Det är mycket roligare att åka buss än metro för då får man ju faktiskt se vart man åker! Vi åkte kors och tvärs, till och med i den stora rondellen runt triumfbågen och helt plötsligt stod vi med världens vackraste utsikt över eiffeltornet framför oss! Det var så helt otroligt vackert!

Idag har vi åkt lite mer buss, jag har balanserat på roslinjen i Saint Sulpice och ätit bullar i svenska kyrkan (mamma åt vi några bullar när jag var hemma över jul?? Jag tror inte det, hur kunde vi glömma!?)

Ännu en lyckad helg avslutad. Nu återvänder jag till min vardag som betyder skola och barn. Inte direk jätteunderbart, men det funkar.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi åt bullar när vi fikade hos mig den där kvällen :D

2010-01-25 @ 23:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0