Skönt med helg!

Då har det gått två veckor sen jag kom hit efter jul. Tiden går fort, och sakta. Det är olika från dag till dag. Helgen har iallafall gått fort, som vanligt. Och den här helgen har vi faktiskt roat oss med annat än shopping ;)

Igår hade Sanna bestämt att vi, tillsammans med Freddan, skulle gå på Musée Des Arts Décoratifs, där de har utställningar med kläder från alla århundraden. Det ligger i samma hus som Louvren och är gratis för europeiska ungdomar under 26 år, så då var det värt pengarna att fara dit eftersom det kostade noll ;) Själva utställningen med kläder var lite av en besvikelse eftersom det inte var så mkt kläder som vi trodde att det skulle vara. Men antagligen missade vi någon del av museet. Det fanns också en utställning med lego, eller inte direkt lego men just nu kommer jag inte på vad det heter. Det tyckte iallafall jag var roligast att se på :D Jag och alla barn som var där ;)
Efteråt köpte vi pizza och for hem till Freddan och såg Förtrollan och Narnia 2 :) Skönt att hon är min granne så jag bara behövde gå 50 meter för att komma hem ;)

Idag har jag och Freddan varit på uppäcksfärd i Paris. Det går helt enkelt ut på att man åker till ett ställe och bara går runt där för att se om man hittar något roligt :) Idag blev det destination Bastille och Place de Vosges, en park som Friederike hört skulle vara vacker men det vet jag inte om jag håller med om. Fast så här års är i och för sig ingenting speciellt vackert. Efteråt köpte vi smörgås och sallad, åkte till en annan park nära Champs Elyees och satte oss där en stund innan vi bestämde oss för att gå på min favoritaffär Disneystore :D Där hade de rea på röda jättefina Musse pigg-glas för bara 12 kr st! Så jag blev tvungen att slå till och köpa fyra stycken :D Hur jag sen ska få hem dem är en senare fråga ;)

Helgen har varit en toppenhelg! Kanske just för att vi för en gång skulle gjort annat än att traska runt i samma gamla köpcenter en hel helg. Nu väntar ny tråkig vecka, sen ny helg, sen ny vecka, sen ny helg osv... Sen kommer sportlov, påsklov, enstaka lovdagar mitt i veckan och sen sommarlovet :D



Place de Vosges och Freddan :)


Legoutställningen på Musée Des Arts Décoratifs


PS. Snön försvann för flera dagar sen så nu är det gröna gräsmattor igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0