Dags för uppdatering

Livet går sin gilla gång, allt är precis som vanligt och det händer ingeting spännande! Fast igår när jag och Klara var i stallet i den bitande kylan fick några ponnys (heter det så??) för sig att de inte ville stanna kvar i sin lilla hage så de passade på att rymma när grinden var öppen. I och för sig rymnde de bara ut i ett större rum och inte ut i det fria, men det blev ändå lite kalabalik när det skulle fångas in och det är nog det mest spännade som hänt hittills den här veckan.

I måndags provade jag äta något jag inte ätit förut, galette des rois, som är en kaka som smakade nästan som mazarin och smulade lika mycket som ett wienerbröd. I kakan hade Karin stoppat in flera små plastfigurer av olika slag som man kunde stöta på när man tog en tugga. Tydligen är det här någonting man brukar äta i Frankrike kring den 6 januari för att fira något, jag vet inte riktigt vad. Om jag förstått rätt ska det egentligen bara finnas en figur inbakad i kakan och den som sen får figuren i sin bit blir kung för dagen. Ungefär som mandeln i gröten på julafton. Det var en god kaka iallafall :)

Imorgon ska jag och Sanna fara och simma :) om det inte något kommer i vägen, tex att vi fryser fast för det ska tydligen vara -10 här imorgon! Jag vet, det är ingenting jämfört med hur kallt det är hemma i Sverige. I natt har det även snöat och det ligger faktiskt lite snö kvar på marken. Men lite snö och kyla ska inte kunna stoppa oss från att påbörja träningen inför beach 2010!

Det var nog allt för den här gången. Helgen erbjuder möjligtvis lite shopping nu när det är reatider. Rean på sephora ser jag mest fram emot :D
För övrigt har det börjat en ny tjej i min klass, en norsk :) och det är väldigt roligt för man kan prata svenska med henne och hon kan prata norska med oss svenskar :)

Tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0