London here I come!

Jag är redo! Imorgon eftermiddag klockan 15:13 går tåget till London :D Det ska verkligen bli skönt med några dagars semester :D På tisdagmorgon går tåget tillbaka till Paris.
Listan på allt jag vill hinna göra har blivit lång. Joanne har också gjort en lista och Jacob har planer på vad vi ska göra när vi träffar han så det ska bli spännande att se om vi hinner med allt. Min högsta önskan är iallafall att åka till Notting Hill och se den blå dörren där Hugh Granth bor i filmen ;) Fredag blir det eventuellt musikal med Jacob och några av hans kompisar och på lördag styr nog jag och Joanne stegen mot Oxford för att hälsa på Jacob där :)
Det som är mest spännande just nu är att se om Joanne överhuvudtaget kommer sig till London! All trafik verkar ju stå still hemma pga snön. Och jag tycker synd om mig själv om jag måste tillbringa fem dagar i London själv! Lite synd om Joanne blir det såklart också ;)

Imorse for Karin och barnen till Sverige, hela vägen till Skellefteå, så jag har tillbringat dagen ensam i lägenheten. Men jag har haft fullt upp! Jag har tvättat, renbättat sängar, handlat mat och packat. Men mest tid har faktiskt gått åt till att jävlas med datorn! Självklart lyckades jag dra på mig ett virus igårkväll! Helt utan vidare dög det upp text om att datorn var infekterad och att den scannades för att hitta virus men det var ett fejkat virusprogram som försökte lura mig! Men lurad blev jag inte! Med hjälp av min privata dataexpert vid namn Jacob så hoppas jag nu att detta virus är ett minne blott. Jag har svettats och varit orolig men eftersom jag inte gick på bluffen ser det inte att ha blivit så allvarligt, tack och lov.

Snart dags att sova tror jag. Imorgon blir en spännande dag och frågetecknen är många: Hittar jag på tågstationen i Paris? Hittar jag på tågstationen i London? Hittar jag till hotellet? Kommer Joanne att komma fram? Någonting ska väl garanterat gå snett för hittills har jag väl aldrig lyckats resa smärtfritt.
Kanske, kanske inte får datorn hänga med på semestern. Egentligen är den inte i skick för att fara ut och resa eftersom jag numera klassar min laptop som stationär, men jag är väldigt sugen på att se det lilla som är kvar av OS ;) Grattis till svenska herrarnas guld i skidstafetten ikväll :D

Är datorn med kan det hända att det kommer en liten uppdatering under helgen :) Tills dess kan ni där hemma, medan ni skottar snö och fryser, tänka på mig som roar jag mig i London ;) (där det garanterat kommer att regna).

Kommentarer
Postat av: anna

ni kommer garanterat få frissit hår isf!

2010-02-25 @ 11:21:45
URL: http://annaohgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0