Livet suger!

Det är inte riktigt så illa som rubriken antyder men illa är det!

03:00 i natt var det invigning till vinter-OS 2010 i Vancouver. Jag planerade att ställa väckaren och stiga upp för att se det. Igår var jag till och med så ambitiös att jag läste igenom hela OS-programmet och gjorde ett eget schema där jag skrev upp det viktigaste som jag verkligen vill se, dvs alpint och längdskidor. SVT live ska sända hela OS online och det är ju jättebra! Om det inte varit för den lilla detaljen att jag upptäckte att det såklart saknade rättigheter att visa OS på webben utanför Sverige! Det är så att man vill ta livet av sig! Jag fullkomligt kokade igår!
Idag tar jag däremot det här med lite mera ro för jag tror att med lite fix och trix så kan det kanske lösa sig ;) Såklart visas OS på fransk tv också men jag kan ju inte köra bort Karin och barnen från tvn för att jag ska se sport. Därför planerar jag att använda mig av den beprövade "webbkamera-metoden" ;) För er som inte vet vad det innebär kommer här en förklaringt: Pappa (ev. mamma eller Malin) ställer våran webbkamera framför tvn och loggar sen in på msn och startar ett videosamtal med mig. Vad händer då? Jo jag ser vad som visas på tvn hemma :D Skitdålig kvalité men skitsmart :D Ljudet brukar vara det sämsta så eventuellt får jag lyssna på webbradion under tiden. Det ska även gå att se fransk tv på datorn men enligt Maja stannar det upp ungefär var tionde sekund och det låter ju inte alltför frestande :S Håll alla tummar ni har för att detta ska gå vägen för mig!

Nästa besvikelse kom idag när jag och Maja begav oss till Paris för att köpa fotbollsbiljetter till en match mellan Frankrike och Italien i mitten på mars. Klart man måste besöka Stade de France när man är här och finns det dessutom en passade fotbollsmatch som spelas kan man bara inte missa tillfället! :D Fast det var nog trots allt lite för bra för att vara sant. Fotbollsmatchen visade sig vara en rugbymatch! Jag förstår inte hur jag kunnat missa det. Så sent som igår läste jag om matchen på internet men tydligen missade jag vilken sport det handlade om. Tack och lov så spelar Frankrike en annan match mot Spaninen 3 mars så vi satar nog på att fara på den istället :D Imorgon ska vi på jakt efter biljetter! Vi vill se fotboll!

För övrigt har vi besökt en jättemysig godisaffär idag som kryllade av goda saker :) Jag fick med mig två godisklubbor hem :)
Jag och Freddan har också varit på "konsert" nere i metron. Det var en italiensk kille som spelade gitarr och sjöng så bra :D En hel timme stod vi där och lyssnade tillsammans med nästan halva Paris befolkning.
Imorgon blir det kyrkan för där ska de sälja semlor och det vill man ju inte missa :D

Nu måste jag koncentrera mig på att lösa mina OS problem.
På återseende!


Smarrigt :D

Kommentarer
Postat av: Familjen Lu

Det har ju löst sig ganska bra med ditt OS problem, eller hur.

2010-02-13 @ 22:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0