Live från London

Då befinner man sig alltså i London :D Datorn fick hänga med, annars hade det här såklart inte varit möjligt ;) Resan hit igår gick förvånansvärt smärtfritt, inga missöden alls. En tågresa på 2,5 timme var ett fruktansvärt smidigt sätt att resa på!
Hotellet vi bor på är hur mysigt som helst :D Rummet är vad man kan kalla minimalt men vi ryms och vi klagar inte för det är bra service och god hotellfrukost :D I morse vräkte vi i oss bland annat smörgåsar, youghurt och flingor, ägg, croissanter, te och juice.

Det får bli en snabb summeringa av vad som hänt under dagen för jag är fruktansvärt trött efter en hel dag i denna stora stad och det känns i benen som om vi gått flera hundra mil! Observera förresten att London ligger en timme efter svensk tid så jag är inte uppe riktigt så sent som det verkar ;)

Till skillnad från igår då vi kom och regnet öste ner så har det inte regnat en droppe idag. Men då har det blåst småspik istället.
Dagens första destination blev vaxmuseumet Madame Tussauds för det ligger inte så långt från hotellet och är så klart nånting man inte vill missa när man är i London :) Vi minglade omkring där inne med kändisar från hela världen och jag lät mig fotograferas tillsammans med ingen mindre än Daniel Radcliffe alias Harry Potter ;) Vi stötte även på bland annat Tom Cruise, Julia Roberts, Johnny Depp och den engelska kungafamiljen.
Efter att vi spenderat en dryg timme i känndisvärlden begav vi oss till Oxford Street för lite shopping. Där hittade vi en affär med fruktansvärt billiga kläder och som antagligen också har fruktsvärt dålig kvalité. Men jag fyndade iallafall två tröjor och en söt liten väska för sammanlagt cirka 100 kr. Väskan kostade bara 30 kronor!

Klockan sju träffade vi Jacob vid Piccadilly Cirkus och gick sen tillsammans med honom på musikalen Avenue Q i en jättevacker teater nära Piccadilly :) Musikalen var faktiskt riktigt bra och rolig, mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Efteråt vandrade vi runt lite på Londons gator och hamnade så småningom, efter att vi passerat Trafalgar Square, vid Themsen och såg både London eye (ett gigantiskt pariserhjul) och Big Ben :)

Imorgon tar jag och Joanne bussen till Oxford för att hälsa på hemma hos Jacob, se Oxford University och allt annat som Oxford kan tänkas att erbjuda. Det har 1,5 timme att åka dit så det blir inte mycket till sovmorgon därför är det bäst att jag sover nu!
Dum som jag är så tog jag inte med mig kamerasladden så bilder får jag lägga upp när jag kommer tillbaka till Paris.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Hemma i Skråmträsk

Roligt höra att ni lever och har det bra. Hoppas att er ben och fötter håller för alla strapatser ni gör. Hälsa alla kändisar ni träffar. Vi hörs.

2010-02-27 @ 09:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0