Filet mignon (som pappa brukar säga)

I rubriken döljer sig namnet på produkten som jag inhandlat idag. Jag ska ge en ledtråd: Det gömmer sig i början och stavas FIL!
Jajemen idag har jag köpt fil :D Svenskt fil! Fil från skåne. Jättegott underbart fil :D Och dyrt fil. 35 kronor för en liter! Det får inte blir en vana, här är fil en lyx man bara unnar sig ibland.

En mycket trevlig överraskning väntade också på mig idag när jag kom hem från skolan. Ett paket hade kommit med posten :D Jag som aldrig brukar få post! Från mamma och pappa var det och självklart tänkte jag att de skickat linser till mig. Vilket i och för sig verkade lite konstigt eftersom de inte sagt något om att de skickat dem. Men det var inga linser! Det var en alla-hjärtans-dag-present från familjen :D En tröja och ett par sockar med hjärtan på. Tack, jag blev jätteglad :D

På tal om presenter så blev twilightfilmen jag köpt till Viktor populär. Hos Klara ;) Men Viktor verkade inte missnöjd han heller :) Vi har iallafall sett den i veckan men den dubbade versionen var enligt mig ingen höjdare.

Veckans väder har varit väldigt nyckfullt. För tillfället är det snö och kallt. Igår snöade det "massor", mitt på dagen var det sol och rätt varmt och igår eftermiddag var det iskallt! Jag följde Klara till en kompis i den bitande blåsten och kylan och när jag sen hämtade henne och vi gick hem tog vi en sväng förbi en liten damm som finns i en skog alldeles här utanför. Självklart fick Klara för sig att hon ville se om isen som låg på dammen var tjock nog att hålla för henne. Ingen god idé då isen inte ens höll för fåglarna att gå på och det slutade med en blöt sko. Så det är kanske inte riktigt så kallt som det låter men konstigt nog har -2 grader blivit ruskigt kallt sen jag kom hit.

Imorgon blir det premiär för simglasögonen ;)


Dagens lunch :D + två hårdmackor med ägg och kaviar, så svenskt
det bara kan bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0