1 februari 2010

Idag bjuder jag på dagens tråkigaste rubrik. Jag erkänner att jag helt enkelt inte kunde komma på någon bättre. Egentligen ville jag skriva något i stil med "skelett mixat med pizza" för att snabbt och enkelt sammanfatta helgen, men jag blev inte riktigt nöjd med det så därför uppmärksammar jag istället att det idag är just 1 februari och redan ny månad!

Denna dag har givetvis (som alla andra måndagar) spenderats i skolan. Där är jag mest för att fördriva tid för egentligen är skolan skittråkig. Och just av den anledningen har jag beslutsångst över om jag ska fortsätta gå skola de sista månaderna eller om jag ska sluta till sportlovet. Antagligen kommer jag att fortsätta för det lär väl bli ännu tråkigare att bara sitta i lägenheten dag ut och dag in. Men det kommer ju i och för sig en vår och en sommar då det kan vara betydligt trevligare att vara ute i det vackra vädret istället för att sitta instängd i ett litet klassrum. Fast samtidigt lär jag mig något nytt i skolan nästan varje dag och får dessutom träffa trevliga människor. Ja det här tål att tänkas på. Men definitivt inte nu :D

Då övergår vi till en resumé av helgen som just avslutats:
I lördags var jag och Sanna på second hand shopping, Sanna shoppade och jag följde med som sällskap. På kvällen var det final i Robinson och jag förbannar alla som skrivit på facebook vem som vann innan jag hunnit se det! Men jag fortsätte ändå att heja på Mats fast jag visste att Skellefteåkillen Brettschneider skulle vinna.

Igår var jag uppe med tuppen och styrde kosan mot Paris redan klockan tio! Jag, Sanna och Maja skulle besöka sex miljoner döda parisare som ligger begravda i en enorm massgrav kallad katakomberna. Det var först en fruktsvärd, lång, otäck spiraltrappa som tog oss ner i underjorden, sen var det jättelånga tunnlar under jorden kantade av miljontals benrester och kranier snyggt uppradade som stora murar. Hemskt men samtidigt intressant. Efter en väldigt lång promenad i underjorden var det en lika vidrig spiraltrappa upp till verkligheten och då var det skönt att få andas frisk luft igen.
Eftermiddagen bjöd på pizzabak i kyrkan, mums!

Det var det, nu blir det snart sova. Fast ärligt talat, här hinner jag aldrig sova för det är så mycket som ska göras.
Godnatt!




Kolla språket! :D

Kommentarer
Postat av: Familjen Lu

Vad häftigt med alla döskallar, samtidigt roligt att det stod på svenska.

2010-02-01 @ 23:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0