Hej!

Igår spenderade familjen Lundström dagen på resande fot. Händer inte alltför ofta men igår bar det av till den omtalade loppisen i Hej :) Dit åtminstone mamma velat fara i flera år. Och nog kan man snacka om loppis! Men fynden blev inte alltför många. Sex saftglas fick följa med mig hem och utöver det så var det bara pappa som fyndade.
Just före Hej gjorde vi ett stopp vid Kaxfallet, en stor fors där min fotogalna syster sprang runt med kameran medan jag smaskade blåbär :D Och på hemvägen gjorde vi en sväng förbi dollar store i Arvidsjaur där jag köpte billiga tuggumin och hårsnoddar, alltid nått ;) Kanondag och riktigt kul att hela familjen för en gång skull gjorde något tillsammans :)
Under kvällen fick jag däremot sota för dagens aktiviteter för då var jag helt död! Förkylningen håller fortfarande i sig och det är så jobbigt! Det blev inte ens av att träffa Victor och Klara i fredags utan det blir nästa fredag istället. Tack fru snuva och herr kan-knappt-prata! Tur att de ska vara här i två veckor för annars hade vi inte hunnit ses.

Nu mina damer och herrar ska jag slå på stort, ta på mig kockmössan och fixa middag! Och det blir inte vilken middag som helst utan det blir en fransk raritet, löksoppa :D Det ska verkligen bli jättespännande för jag suger på att laga mat och tycker inte att det är kul för fem öre :D Många av er har säkert hört talas om hur bra jag är på att koka ris ;)

På återseende om jag inte bränner upp mig själv i köket.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0