Grattis mamma!

Mamma fyller år idag och det har firats med tårta och presenter :) Fiffig som jag är, och en liten gnutta ekonomisk, föreslog jag att jag och min syster skulle köpa en present tillsammans. Det blev en ny morgonrock. Så nu slår jag ett slag för att köpa gemensam present för då kan man 1. köpa en lite dyrare present som i slutändan inte behöver bli så dyr eftersom man delar på priset 2. slippa att själv fundera ut vad man ska köpa och istället dra nytta av att en till hjärna kan hjälpa till att tänka. Vilka enastående fördelar!

Igårkväll var det fest. Hejdå-fest för att världens bästa tjejer bestämt sig för att börja plugga i höst och därför flyttar till Umeå inom den närmsta veckan. Tur att Umeå inte är mer än 12 mil bort.
Skitkul hade vi igår iallafall :D Och jag ska väl egentligen inte klaga men jag blev faktiskt lite irriterad! Det var 22 på Station8 med slumpmässig legkontroll. Jättemånga under 22 kom in men givetvis måste då jag, som inte råkar vara 22, visa leg och få höra att jag faktiskt är för lite gammal för att få gå in. Självklart säger jag ifrån eftersom jag sett hur många andra som fått gå in och då säger vakten (poängtera att det var en tjej): "Hör med Jocke, han har varit snäll ikväll". Så jag vänder mig om till en annan vakt, visar upp mitt leg och får höra att det är okej att jag går in! Vad var det för stil!? Okej, jag är jätteglad att jag fick komma in men nog var det på ett allt bra märkligt sätt!

Idag känner jag mig som Trötter i Snövit. Uppe med tuppen imorse för att vara med på födelsedagsfirandet så det blev inte många timmars sömn.
Sen kan jag snabbt berätta att jag aldrig hann titulera mig som arbetslös för jag får fortsätta jobba :D Inte på långa vägar lika mkt som jag jobbat nu i sommar men några strötimmar nu och då ser det ut att bli. Främst på kvällen men va sjutton det är ju jobb iallafall :) Nu väntar några lediga dagar fram till onsdag och under dessa lediga dagar planerar jag att motionera. Vi får se hur det blir med den saken ;)

Middagstajm!
Tjingeling


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0