Vilken härlig dag!

Ledigdag idag och jag har rest bakåt i tiden och blivit den där au-pairen jag slutade vara för ganska precis sex veckor sen. Jättekul att träffa barnen igen och såklart också Karin och hennes jättetrevliga föräldrar :) Som väntat verkade Klara uppskatta mitt besök mest av alla. Vi lekte non-stop tre timmar i 25-gradig värme och det vill inte säga lite jobbigt! Imorse hade hon dessutom hunnit göra en present till mig, en börs som hon sytt alldeles själv eftersom hon visste att jag tappat bort min och alltså inte längre hade någon :) Världens sötaste och samtidigt världens jobbigaste unge :D En t-shirt fick jag också, men eiffeltornet på, jisses vad jag får presenter från den där familjen! Iallafall jättekul att se dem igen, jag har undermedvetet saknat dem jättemkt och jag hoppas självklart att vi kommer att ses igen, om inte annat nästa sommar när de garanterat kommer tillbaka hit igen :)

Imorgon återgår jag till att vara vårdbiträde och mördarhelg står på schemat. Jobb lördag, söndag, måndag, mer än 30 timmar arbetstid så därför måste jag nog snart börja tänka på refrängen så jag kommer mig upp imorgon klockan sex. Efter helgen väntar sista arbetsveckan och när den är slut är jag som så många andra, ARBETSLÖS! Då måste jag verkligen ta ett stadigt tag i mitt liv och komma fram till vad jag ska bli till att göra. Men förhoppningsvis kan jag fortsätta att vicka i hemtjänsten åtminstone några veckor till och skjuta upp det arbetslösa problemet ;)

Förresten blev löksoppan i söndags utsökt! Och igår rörde jag åter runt i grytorna i köket, kokade hallonsylt och gjorde min favorit, hallonrulltårta :D Jag är så himla duktig ;)

Hörs när det dyker upp något mer spännande än jobb i mitt liv.
Tjing!


Kommentarer
Postat av: Gunnel

Hej, om du vull läsa din 3-mening Fridas blogg från USA: fridalundstrm.blogg.se

2010-08-16 @ 12:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0