En igelkott med sylvassa taggar!

Jag bokstavligen kokar! Idag har jag dragit på mig min livs första parkeringsböter! 350 spänn, det är ju bara inte klokt! Här sysslar man med hederligt arbete, tar hand om vårt sammhälles äldre befolkning, ställer upp och jobbar oavsett vart och när der krävs och då ska man, bara för att man råkat missa att parkeringsreglerna ändrats, få böter!

Idag roar jag mig alltså med att jobba på Sunnanå där jag inte jobbat på nästan 1,5 år och självklart har de under den tiden ändrat den tillåtna tiden att parkera på besöksparkeringen (där jag alltid parkerat förut) till bara två timmar och jag som jobbade fem timmar på förmiddagen missade såklart det och möttes av en vidrig gul lapp fastsatt på framrutan. Så om jag fortsättningsvis ska jobba i stan så måste jag skaffa nått typ av parkeringskort som säkert kostar skitmkt eller så får jag väl sätta mig på cykeln klockan fem på morgonen och trampa iväg till stan.

Tack vare min utomordentligt goda förmåga att skylla på andra så ser jag därför inte min ouppmärksamhet som orsak till detta utan jag skyller på de som bett mig jobba och inte informerat mig om att man inte längre kan parkera där. Då känns allt mkt bättre. Iallafall lite, jag måste ju i vilket fall som helst betala så idag blev förtjänsten inte precis skyhög!

Nu måste jag dessutom snart fara tillbaka till stan. Kul att jobba förmiddag och kväll med fyra timmar ledig under eftermiddagen. Nej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0