Normandie

Då var jag tillbaka efter en dag som jag till största delen tillbringat i en buss. Men det var det värt för vi har haft det toppenkul :D Det var till och med värt att måsta stiga upp klockan sex imorse. Kanonväder har vi haft också, termometern visade 19 grader!

Idag har vi alltså åkt buss (minst sex timmar, vilket jag tycker är väldigt länge) med riktning mot Honfleur som är en av Normandies äldre hamnstäder ute vid Atlantkusten, inte så långt från Le Havre om jag förstått rätt. På vägen stannade vi av och besökte Rikard Lejonhjärtas borg, eller de delar som fanns kvar av den. Han var tydligen en Engelsk kung som bygge en borg i Normandie i slutet på 1100-talet. För er som vill veta mer om det hänvisar jag till google ;) Det var iallafall kul att se och det var enormt fin utsikt från borgen som låg högt upp på en kulle.

När vi sen kom fram till Honfleur picknickade vi, åt glass och spanade ut över havet. Kanske såg vi hela vägen bort till USA ;) Staden var hur gullig som helst! Med en massa restauranger och affärer och vi var även in i Frankrikes största träkyrka som fanns där.

En riktig kanondag har det varit, jobbig men roligt :D Och imorgon väntar mer roligheter för då ska jag flytta. Så långt som in till Paris och bo på hostel med Maja i två nätter :) Egentligen skulle en kompis till Maja kommit hit och hälsat på men på grund av en den här vulkanen så kunde hon inte komma och jag blev erbjuden att ta hennes plats. Så nu ska vi bara chilla och njuta av livet. Det vackra vädret ska visst hålla i sig så imorgon blir det kanske att ta på sig shorts.
Är tillbaka på onsdag, kanske blir det uppdatering då :)


Vi försökte göra en egen borg vid Rikards borg ;)



Vackra Honfleur


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0