Joyeuses Pâques!

Glad påsk! :D Långfredag idag och jag kan direkt säga att den här dagen inte varit längre än någon annan dag. Jag har nätt och jämt hunnit dammsuga lägenheten och simma sen var dagen i princip slut.

Dålig uppdatering har det varit den här veckan och jag ska erkänna vad anledningen beror på, lathet.
Så jag drar en mkt snabb resumé av föregående helg då vi äntligen kom oss iväg till Paris vaxmuseum. Helt okej men skrämmande likt Madame Tussauds i London fast med mer franska kändisar som man inte kände igen. Lördagkvällen tillbringade jag på bio med Maja :) Jag var grymt sugen på att se Remember me med ingen mindre än snyggingen Robert Pattison men av någon konstig anledning har den inte premiär här förrän i april och jag fattar inte varför för den går ju på bio hemma i Skellefteå nu! Så det fick bli Alice i underlandet i 3D istället :)

Det vackra vädret vi haft den senaste tiden tycks vara gone with the wind för i veckan har vädret varit minst sagt oberäknerligt då det kunnat skifta mellan sol och ösregn på bara några minuter.

Och nu är det alltså påsk. Första april var det igår och här är det inget "april april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill" utan här säger man "poisson d'avril" och sätter pappersfiskar på varandras ryggar. Poisson betyder alltså fisk på franska. Här är inte ens långfredag en helgdag så idag har det varit en helt vanlig dag. Annandag påsk är man däremot ledig så det blir sovmorgon på måndag och ingen skola ;)
Av detta kan man alltså dra slutsatsen att påsken inte firas så flitigt i det här landet. Inte som hemma där nästan varenda kotte åkt till fjällen över påskhelgen. Hade jag också velat :( Men det är bara att bita i det sura äpplet och göra något bra av situationen. På söndag har jag paxat Sanna för då vill jag på bio (IGEN!) och se Dear John, som hade premiär här tidigare i veckan men som inte har premiär hemma förrän i maj. Konstigt, mkt konstigt. Sen blir det kanske någon form av påskmiddag med några tjejer imorgonkväll, men vi får se hur det blir med den saken.

Sist men absolut inte minst kan jag berätta att imorse väntade ett paket på mig hos "vaktmästaren". Självklart trodde jag att det var från mamma och pappa även fast mamma sagt att de inte skickat något (jag trodde såklart att hon ljög). Men icke sa nicke, i paketet låg ett påskägg fyllt med mina favoritgodisar och ett brev från en person som jag brevväxlat med i många år under den tiden då standardfrågan löd: "Vad ska du göra efter skolan? Ska du på fritids?" Tack Sandra, det värmde :) och godiset var jättegott!

Än en gång, glad påsk allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0