Ett besök hos den franske doktorn

Jajemen idag har jag gjort ett första besök hos en fransk doktor. Spännande, mkt spännande. Tänk att det också skulle hinnas med under min tid här. 
Då undrar ni säkert om jag gått och blivit sjuk. Men nej, tydligen inte. Farbror doktorn sa att allting var normalt fast jag har en högersida på kroppen som är helt utan kraft och ork. Imorse tyckte jag mig till och med ha feber men inte ens febertermometern visade mer än 37 grader. Så tydligen är jag frisk som en nötkärna men jag fick ändå utskrivet ett recept på magnesiumtabletter som tydligen ska göra mig lite mer levande.
Han rekommenderade även att jag tar ett blodprov för att se så att allting står rätt till men det verkar väldigt krångligt så vi får se om jag kanske hoppar över den delen och eventuellt spar det tills jag om drygt 80 dagar befinner mig i Sverige. Just nu skulle det kännas väldigt bra att befinna sig i ett land där jag kan göra mig bättre förstådd i språket!

Annars var det ett rätt trevligt besök. Enormt stor skillnad om man jämför med ett besök hos doktorn i Sverige. Hit till Frankrike verkar alla medecinska prylar som vi använde i Sverige på 1800-talet hamnat. Ungefär.
Nåja, jag känner mig redan lite friskare bara av att veta att jag inte lider av tex förlamning.

I övrigt har påskhelgen passerat i en hejdundrande fart och det har hunnits med mångt och mkt eftersom det var långhelg med ledighet i måndags ;) Lördagen spenderade jag på Paris Aquarium tillsammans med Sanna. Där fanns det fiskar av alla dess slag från hela världen. Jättekul! :) Hajar fanns det också! Och abborrar ;)
Sen bar det av till Versailles på påskmiddag med lax, köttbullar, ägg, potatis och massa annat gott :D
Utöver det har jag hunnit med att övningsköra i den franska trafiken med Sannas bil helt själv! Strongt gjort av henne att låna ut bilen till mig ;) Ett biobesök hanns också med och Dear John var superduperbra :D

Så hur såg eran påskhelg ut? Här kommer bilder från min!



Igår klippte de gräset här utanför. Det doftade nästintill ljuvligt :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0