4 juni / 4 juli

Blogglöden är på topp...NOT! Men trots det måste jag nu skriva några rader för här händer det grejer som tål att berättas! Två mkt viktiga datum har markerats i min almanacka och jag längtar så jättejättemkt! :D :D :D
För det första, JAG SKA FÅ BESÖK! 4 juni anländer tre favoritbrudar vid namn Anna, Lolle och Linnea :D Sandra kunde tyvärr inte följa med så hon ersattes snabbt av Linnea :) Det ska bli så roligt :D Jag har längtat och väntat på besök i nära på 8 månader! Den stora frågan just nu är bara hur vi ska hinna med hela Paris på bara en helg!?
Andra stora datumet som markerats i almanackan är 4 juli för då KOMMER JAG HEM! Det var kanonpris på flygbiljetten så jag blev tvungen att boka redan nu. I och för sig inte så väldigt långt i förväg eftersom jag bara har nio veckor kvar här. Så mina nära och kära, om allt går som planerat och min vanliga otur vid resor håller sig borta så kommer jag att landa på svensk mark klockan 16:00 söndag den 4 juli :D

I övrigt flyter livet på. Nån slags värmebölja har dragit in över Paris och fört med sig värme som stiger långt över 20 grader. Idag har termometern tex visat +26. Så numera äter vi middag på balkongen. Lunch också för den delen efter som det är lov och jag den här veckan spenderar mina dagar tillsammans med barnen som kom hem igen i måndags. Vi har det rätt bra och gör ungefär INGENTING. Barnen vill inte ens gå ut i det vackra vädret så jag sitter på balkongen och lapar sol ;) I lördags brände jag mig kalasmkt när jag och Sanna spenderade några timmar med att sola i en park inne i Paris och nu har jag börjat flagna på ena axeln!

Så sammanfattningsvis: jag har det väldigt väldigt bra just nu och jag har mycket roliga saker att se fram emot :D

Imorgon är det valborgs hemma och det firas såklart inte här så det ska jag inte fira i år. Ingen grillad korv som jag är så sugen på :( men jag deppar inte för det, jag har säkert ändå 50-60 valborgsmässoaftnar kvar att fira så jag ska nog hinna grilla mig less på korv ;)

Ha det bäst för det ska jag ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0