Världen är allt bra liten!

Ännu en dag i Paris. Som jag tillbringat på Champs-Élysées, i 20 minuter. Då jag besökte triumfbågen medan jag fördrev tid innan jag skulle till svenska kyrkan. Triumfbågen var sig lik sen sist men när jag sedan begav mig på jakt efter min favoritaffär så höll jag nästan på att ge upp hoppet och tro att den hade flyttat :( men något längre ner på gatan än vad jag först trodde så låg den helt plötsligt bara där framför mig, DISNEYSTORE :D vilken underbar affär! Synd bara att det var väldigt mkt folk och att jag hade ont om tid så det blev bara ett snabbt besök den här gången.

Svenska kyrkan var precis som förra veckan som ett lyckopiller :D Direkt jag kom upp från metron så träffade jag Amanda (min blinddate från i fredags) som stod och väntade på Lisa (min blinddate från igår) så vi tre följdes till kyrkan där vi till slut blev cirka tio tjejer som satt och småpratade innan de flesta av oss följdes ut och åt middag. Och nu för att citera rubriken: Världen är allt bra liten! På dagens au-pairträff träffade jag Sanna från Skellefteå som också gått samhälls språk på Kaplan men som är ett år yngre än mig. Vi har alltså gått på samma skola och vad som är ännu roligare är att det visade sig att hon också bor här i Bailly, bara några hundra merter från där jag bor och att hon ska gå på samma skola som mig i St Germain! Hur ofta händer en sån sak!? Vi följdes iallafall hem med tåget och imorgon kanske hon kommer hit och hälsar på mig :) Nästa söndag ska vi till kyrkan igen för det sista vi tjejer sa till varandra innan vi skildes ikväll var: "Då ses vi i kyrkan igen om en vecka" ;)

Underbara dag! :D


Jag bjuder på lite bilder från mitt besökt på Champs-Élysées.










Bara för dig Anna ;)

Kommentarer
Postat av: anna

hahaha någon har lärt sig ;)

2009-09-13 @ 22:30:16
URL: http://annaohgren.blogg.se/
Postat av: Jacob Lundberg

Haha vilket sammanträffande! Och fina bilder!



Du är i Frankrike men verkar mest träffa svenskar... Har du lärt känna några fransmän än? ;)

2009-09-14 @ 11:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0