Underbara dag :D

Bra väder, ett vackert Paris och jag är inte ensam längre! Helt enkelt en underbar dag :D

Vid elvatiden imorse styrde jag min iväg mot Paris. Dagens bestämda utflyktsmål var luxemburgträdgården och svenska kyrkan. Luxemburgträdgården var såååå vacker :) betydligt vackrare nu än vad den var i februari i fjol. Det har varit ett strålande väder idag så efter en liten rundtur i parken slog jag mig ner i en stol och åt min nyköpta baguette och läste min braiga bok :)

Klockan tre var det dags för första au-pairträffen i svenska kyrkan och jag tyckte minsann att jag gav mig iväg i god tid men att åka metro är med tidsödande än man kan tro så givetvis kom jag sist, en kvart försenad. Annars var det en väldigt lyckad au-pairträff :D tack för att svenska kyrkan finns i Paris! Jag träffade för det första Jacqueline från gamla klassen som har börjat på sitt andra år här nu och tillsammans med henne följde vi två trevliga skånetjejer (okej den ena var ursprungligen från Göteborg) till Notre Dame där vi åt middag på en svindyr restaurang som hade pizza för 8 euro och cola för 5 euro! Jag bör kanske tillägga att pizzan var en margarita som inte smakade nånting! Men vi antog att vi betalade mest för utsikten mot Notre Dame och vi var hungriga och orkade inte leta ett billigare ställe.

Jag kom hem vid tiortiden ikväll och fick gå i mörker från tågstationen! Då var jag rädd! Men jag överlevde det också. Det har varit en väldigt lyckad dag och det var så himla roligt att träffa andra som gör samma sak som jag :D

Nu kommer ett litet råd från mig och sen bilder från dagen som varit :)

Gör inte samma missatag som jag gjorde idag och tro att metrodörrarna fungerar som hissdörrar som öppnar sig igen om man stoppar mellan handen. Det är fel, fel, fel! Jag hade egentligen inte bråttom men jag fick bara för mig att jag verkligen ville åka med just den metron som var på väg att fara precis när jag kom gående nerför trappen så jag stack helt enkelt in handen och trodde att dörrarna skulle öppna sig så jag skulle kunna kliva in, men istället höll min hand på att hamna på nästa station utan mig! Som tur var hann jag dra ut den men den satt verkligen stenhårt så nu är jag väldigt öm och vem vet, imorgon kanske jag vaknar och är förlamad. Jaja nu har jag iallafall lärt mig, och er, att man inte ska stoppa mellan handen och tro att man ska orka bryta upp dörrarna!

Godnatt! Imorgon väntar en tidig morgon och arbete.



Är det inte vackert så säg! :D















Notre Dame :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0