Tre dagar utan internet

Jag har nu genomlidit tre dagar utan internet! På söndagkväll gick en säkring så modemet dog och det blev något fel i vägguttaget (tror jag) så vi har levt utan tv och internet ända tills ikväll då en elektriker kom och lagade felet, vilket tog ca två minuter. Men nu är jag tillbaka ;)

Vad har då hänt i mitt liv sen i söndags? Ja den största händelsen är väl att jag fyllde 20 år igår! :D stort tack till alla ni som kom ihåg mig :)
Det var inte en okej födelsedag för det hade såklart varit betydligt roligare att fira den hemma än här. Jag gjorde iallafall ett hjärtligt försök att få lite födelsedagsstämning genom att baka en tårta. Vilket visade sig vara ett rent helvete i det här landet där något så gott som tårta inte ens existerar! Jag fick börja med att baka min egen tårtbotten eftersom möjligheten att köpa en färdig inte ens fanns, jag fick fara på jakt efter något som åtminstone liknade vaniljkräm och jag fick slåss med olika gräddsorter där igen gick att vispa som vanlig hederlig svensk vispgrädde! Reslutatet blev iallafall en tårta gjord av sockerkaka, pannacotta, hallon, banan, vindruvor, kiwi och den jävla grädden som jag blandat med pannacotta för att den skulle få mer stadga men som lika fullt betedde sig som vaniljsås. Lite gick att hälla på tårtan men resten av "grädden" fick vi äta som just vaniljsås vid sidan om. Trots allt besvär den här tårtan innebar så blev den väldigt god :) och framför allt snygg ;)

Det kom också paket från mamma, pappa och Malin :) En bok och en favorittröja från gina :) Plus att de skickat med min promenadvinst i storlek XL som jag kommer att drunkna i ;) och antagligen sova i.
I natt drömde jag också en väldigt stressig dröm som faktiskt bevisade att jag fyllt just 20. Jag och Sandra skulle, 45 minuter innan stängning, tvärfara till stan för att jag skulle få gå på systemet nu när jag precis fyllt 20. Vilka andra än vi två skulle få för sig att göra en sån sak ;)

Annars är allt som vanligt, jag känner mig inte en dag äldre. Imorgon är det skola igen och så mkt mer har jag inte att säga. Elller jo! Jag kokar för att det inte längre går att se idol på tv4 play om man befinner sig utanför Sverige! Skit!




Min ljuvliga tårta som jag och Klara hjälpts åt att dekorera ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Tårtan blev ju trots allt riktigt fin men vi får väl fira din 20 årsdag ordentligt när du kommer hem till jul

2009-09-30 @ 21:53:09
Postat av: anna

lena när du kommer hem ska jag bjuda dig på chokladpudding, SVENSK grädde, bananer och daimkulor :D efteråt ska du få trocadero och cheeseballs ;D

2009-09-30 @ 22:23:42
URL: http://annaohgren.blogg.se/
Postat av: sandra

hahahha så himla typiskt oss!

tårtan ser i alla fall god ut :D

2009-09-30 @ 22:38:03
URL: http://maartinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0