Road trip till Versailles

Idag har jag, Sanna och Cecilia (en annan svensk aupair som också bor här i Bailly) åkt på road trip till Versailles i det vackra höstvädret :) efter en liten felkörning då vi missade den egentliga avfarten mot Versailles blev första anhalt Parly 2, det stora shoppingcentret jag nämnde igår. Där fanns det väldigt väldigt väldigt mkt att shoppa som vi lät bli att shoppa. Vi kollade runt i några affärer, Sanna köpte handsprit och jag sminkborttagning, sen åt vi lunch på Mc Donalds (för första gången sen jag kom hit!) och efter lite inköp av lördagsgodis drog vi vidare mot vårt nästa mål: Versailles trädgården.
Nu ska ni inte tro att vi hann gå igenom hela den enorma trädgården på knappt två timmar, vi har nog bara sett en väldigt liten del av den, men ändå en mkt vacker del :) Efter vad jag berättat för Karin så trodde hon att vi varit vid området där Marie Antoinette hållit till. Där fanns iallafall gamla hus, vackra små sjöar och trädgårdar och en liten minifarm med får, getter och åsnor :) Själva slottet såg vi bara på väldigt långt avstånd så dit får man nog fara när man hart lite mer gott om tid.

För övrigt så stundar en helg helt utan några som helst planer. Kanske (som vanligt) svenska kyrkan på söndag, i brist på annat. Ikväll planerar jag att se nyaste Johan Falk, vapenbröder :D sen är det ju idol också! 

Nu har jag varit här i fyra veckor. SHIT!


Trevlig helg! :)

Ps. Mamma och pappa, paketet har kommit fram :)



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0