Nya bekantskaper

Det börjar ordna upp sig med skolan. Igår ringde de och sa att jag kommit in, att det fanns en klass på min nivå den tid jag önskat att gå och att jag var välkommen att komma och träffa min lärare och göra det muntliga provet idag. Det var snabbt avklarat imorse och det är flera andra svenskar som ska gå där och en massa tyskar! Läraren verkade iallafall bra och skolan börjar på måndag så nu behöver jag bara åka tillbaka och betala kursen och skriva på papper innan måndag. Skönt att det till slut löste sig!

På tåget på väg tillbaka till Bailly mötte jag den omtalade tyska au-pairen som Karin pratat om att en grannfamilj här alltid brukar ha. Hon hade hört talas om mig också (den svenska au-pairen som Karin alltid brukar ha) och hon hade tydligen sett mig flera ggr när jag följt Klara till skolan. Hon bor i lägenhetshuset alldeles bredvid där jag bor så vi gjorde sällskap hem från tåget :) mkt trevlig tjej :) hon ska gå på samma skola så vi lär nog ses en del framöver :)

Tredje säsongen av världens bästa Gossip Girl drog förresten igång i USA igår! :D:D:D Måste se det idag! För vem orkar vänta tills det börja visas på tv? Säsong två av 90210 har också börjat och för att inte glömma Andra avenyn! Ibland älskar jag hösten :D

Tjingtjong cykelstång! 

Jag önskar förresten att jag haft en cykel så jag slapp gå så mkt och plåga mina stackars fötter!

Kommentarer
Postat av: anna

LENA DU MÅSTE SKICKA GG ISF! SNAAABBARE!

2009-09-15 @ 14:49:18
URL: http://annaohgren.blogg.se/
Postat av: Linnea

Om du bodde i Umeå hade du inte önskat att du hade en cykel... Jag parkerade min cykel på skolan över en onsdag-natt... Nu är hjulen vinda och cykeln är INTE i toppskick!

2009-09-15 @ 22:08:49
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0