Min nagelsax :(

Idag har varit en hemsk dag. Min nagelsax har gått av! Jag skulle klippa en nagel och vips så gick den av och gick inte att tejpa ihop :( (dålig kvalité mamma!) Nu får jag alltså leva utan nagelsax eller försöka skaffa mig en ny.

Annars så har barnen börjat skolan idag och jag följde Klara imorse för att se till så hon hamnade i rätt klass. Efteråt begav jag mig med tåg till min blivande skola för att ta reda på hur man skriver in sig där. Men såklart var min vanliga otur framme. Jag klev av på stationen och hade absolut ingen aning om vart jag skulle ta vägen. Kartan som fanns där stämde inte alls överrens med kartan jag tittade på i kartboken igår. Jag var vilse. Jag frågade biljettdamen i luckan om hon visste vägen till min gata och min skola men hon skakade på huvudet, tittade snabbt i en kartbok utan resultat och kunde inte hjälpa mig. Vad gör man då? Jo man frågar närmsta brevbärare om han vet vart gatan ligger :D och klart att han visste det! Brevbärare vet allt om vägar, gator och adresser. En halvtimme senare hittade jag min gata, en liten liten gata och en liten liten dörr som visade att jag äntligen kommit rätt! Men då dök nästa problem upp. Ingen representat för skolan var närvarande utan bara två unga tjejer som gav mig några papper om skolan (sånt jag såklart redan läst på internet!) Deras franska var obegriplig för mig och min engelska var obegriplig för dom så vi kunde helt enkelt inte kommunicera. Jag åkte tillbaka till mitt nuvarande hem och det enda den här resan gav var enorma jätteonda skavsår och såklart föredelen att jag kanske hittar tillbaka till skolan nästa gång.
Nu har jag iallafall mailat in min intresseanmälan. Vi får hoppas att det blev rätt. Och som pricken över i gick ju då min nagelsax av!

Satsar på en bättre dag imorgon då jag ska på min omtalade shampooshoppnig som inte hanns med idag.

Punkt slut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0