Jävla dag!

Vilken jävla förmiddag det har varit! Jag är glad att jag fortfarande lever!

Imorse klockan nio åkte jag till skolan för att ordna med det sista av inskrivningen, betala kursen och få påskrivet ett papper så jag kan ansöka om ett tågkort man kan få som student och som är betydligt billigare än att köpa månadskort. Allt flöt på bra tills det visade sig att jag fått fel ansökningspapper till tågkortet som jag och Karin var och ordnade nästan direkt jag kom hit! Jag hade ett som hette "avant bac" (före studenten) och skulle egentligen ha ett som heter "après bac" (efter stundenten). Kvinnan som hjälpte mig föreslog att jag skulle gå till den närmsta tågstationen och fråga efter den rätta blanketten och sen komma tillbaka så skulle hon fylla i den. Sagt och gjort, jag vandrade iväg för att mötas av en riktig surkärring som sa att de inte hade de där blanketterna utan att jag fick gå till en annan station och fråga där! Vad skulle jag då göra annat än att gå den 20 minuter långa vägen till den andra stationen där jag kliver av mitt tåg för att där mötas av låsta dörrar och ett meddelande att stationen var stängd idag och imorgon! KAN MAN HA MER OTUR ÄN SÅ!? Det enda jag då kunde tänka mig var att helt enkelt åka tillbaka till stationen här utanför Bailly, där jag alltid kliver på tåget, eftersom det var där vi fått tag i den felaktiga blanketten.
Tur att det bara tar 15 minuter att åka mellan och tur att personalen i luckan åtminstone är trevlig här och ännu mer tur att dom hade den rätta blanketten! :D Sen satte jag mig på tåget tillbaka till St Germain för andra gången, gick tillbaka till skolan och fick höra att jag fått tag på rätt blankett men..."Haha nu ser jag här att den här blanketten behöver inte jag stämpla, den andra som var fel behövde stämplas men inte den här, det räcker att du skickar med intyget om att du går skola här och det har du ju redan fått, haha nu kom du hit i onödan din stackare". TOPPEN! Jag verkligen strålade av glädje när jag kom tillbaka hit efter fyra timmar!

Om ni tycker att det här var jobbigt att läsa och förstå så är det ingenting i jämförelse med hur det var att uppleva det!

Nu ska jag se 90210 innan jag måste bege mig till Versailles och hämta Viktor efter skolan. Vilken dag alltså!

Kommentarer
Postat av: anna

HAHAHAHAHAHA gud jag ser verkligen dig framför mig :D hur du går runt i paaaris som en riktig suris, hahahahahahahahahahahaha ;D

2009-09-17 @ 18:02:24
URL: http://annaohgren.blogg.se/
Postat av: mia

Hoppas att alla dagar inte är lika jäkliga.

2009-09-18 @ 18:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0