Jag har några frågetecken???

Det finns två saker jag har gått runt och funderat på nu de senaste dagarna.
För det fösta: Hemma i Sverige har alla på lyset på bilen även på dagarna när det är ljust. Men här i Frankrike har ingen på billyset under dagtid. Vilket kan vara lite förrvirrande när bilarna står parkerade som packade sillar efter gatorna och helt plötsligt börjar en bil som man tror står parkerad (för att lyset är släckt) att röra på sig och man kan nära på bli överkörd om man har oturen att vara ivägen! Varför är det så!?!?!?!
För det andra: vilken idiot kom på att i de franska bussarna ska det bara finnas två ynka stoppknappar som sitter placerade ovanför bakre utgången? Man måste alltså ställa sig upp, gå bak i bussen, trycka på stoppknappen och sen stå kvar där tills bussen stannar vid hållplatsen! Varför är det så!?!?!?! Passagerarna ska väl sitta ner så länge som möjligt? Tacka vet jag våra svenska bussar med stoppknappen rätt ovanför huvudet :D

För övrigt så fick jag igår eftermiddag ÄNTLIGEN tag på min skola! Checken hade kommit till rätta men intresseanmälan som jag mailade in förra veckan hade av nån underlig anledning inte kommit fram så jag fick maila igen. Allt löste sig iallafall till slut och imorgon ska jag göra nivåprovet för att se i vilken klass jag ska gå. Vilket kan bli spännande eftersom jag märkt att jag har glömt en hel del av den franska jag en gång lärt mig. Jag ligger ungefär på samma nivå som Klaras nuvarande läxor, om ens det.
Om alltig går som planerat ska jag också träffa en annan au-pairtjej imorgon vid lunchtid. Hon bor visst inte så långt från St Germain där min skola ligger så hon skulle komma dit :)

Jag känner dessutom att jag nog har en liten förkylning på gång! Ont i halsen och huvudet, trött i kroppen och en mkt ond nacke. Inte kul! Hoppas det går över fort!

Hej hopp! :D Imorgon har jag varit här i hela två veckor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0