Jag går numera runt med två mobiler i fickan

Idag tog jag tag i mitt simkortsökande och dadaradaaam, jag kom hem ett simkort rikare! Tack och lov för det är inte lätt att förstå det franska mobilsystemet! Här omvandlas pengar till antal minuter och antal sms och det verkar vara ytterst ovanligt med kontantkort för allt är abbonemang. Jag fick iallafall tag på ett kontantkort som verkar vara hyffsat bra och skulle det vara så att det ruinerar mig så är det ju bara att kasta bort det. Mitt nya franska nummer är iallafall +33637799362. Kan vara bra att lägga på minnet även om jag kommer fortsätta ha med mig den svenska mobilen också. Det är visst väldigt dyrt med mobiltelefon här i Frankrike men förhoppningsvis är det billigare än 5 kr/min att ringa!

Ikväll kom jag på en otroligt bra sak med att ha två exakt likadana mobiler som jag har för när jag satt i det franska simkortet blev hela mobilen på franska så då var det ju perfekt att ha en till mobil på svenska som jag kunde orientera mig med :D så satt jag med två mobiler i handen tills pappa undrade om man inte kunde ändra språk, och det gick...

I övrigt så har jag besökt Les Halles i dag, ett enormt stort shoppingcenter i Paris, utan att köpa så mkt som en endaste grej! Jag kände mig bara bortkommen. Det var alldels för stort för mig och ändå är jag rätt övertygad om att jag missade en stor del.
Idag har jag även varit med om min första biljettkontroll på tåget ;)

Imorgon är det svenska kyrkan som gäller, det stod grillning på schemat, mums! :D

Kommentarer
Postat av: Jacob Lundberg

Jag har också två likadana mobiler när jag är i Oxford. Hur praktiskt som helst!

2009-09-20 @ 11:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0