Första veckan.

Nu har jag varit här exakt en vecka. Det känns inte så, det har gått så fort fast det samtidigt känns som om jag varit här längre. Det går inte riktigt ihop men hur som helst kom jag hit för en vecka sen.

Idag har det varit ett väldigt konstigt väder. Det har regnat, varit sol, regnat, varit sol, regnat varit sol osv. Givetvis var det sol när jag var inne och dammsugade och regnade när jag skulle gå och köpa shampoo. Vilken underbar affär förresten! :D som icamaxi fast mindre. Och gissa vad jag mer har köpt? EN NY NAGELSAX!! :D den var underbar att klippa med och verkade hållbar.

I eftermiddags åkte jag buss till Versailles och hämtade Viktor när han slutade skolan, sen åkte vi hem igen och hämtade Klara på hemvägen. Stackarna här går skola till halv fem! Det är helt sjukt! Klara är bara sju och Viktor är elva! Dessutom skriver de skrivstil i skolan, med bläckpenna! Skrivstil som jag knappt kan läsa.

Idag har jag också hittat några andra nyblivna aupairer här i Paris som jag gjort ett försök att få tag på. Vi får se hur det lyckas. Jag har även terrorringt Hanna från Karlstad men det svarar aldrig nån där hon bor! Igår lämnade jag till och med ett meddelande på telefonsvararen, på svenska ;)

Imorgon är jag ledig och har noll saker att göra vilket innebär att jag kan ha uppesittarkväll. Det är nu man längtar hem. När man sitter ensam och vet hur roligt man kunnat haft hemma.

Hejsvejs! :)




Min nya favoritaffär, icamaxi ;)

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det låter som att du har det bra Lena! :) Igår var Krutov på Balzac och några av dina Skråmträsk-vänner var där så vi dansade lite grann haha! :P

2009-09-05 @ 19:41:56
URL: http://linneaberglund89.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0