Första skoldagen

Första dagen i skolan idag. Jag kommer numera att läsa franska mellan 11-13 på måndagar, tisdagar och torsdagar. Fram till jul till att börja med och sen får vi se om jag fortsätter eller inte.
Skolan verkar iallafall helt okej. Min lärare är en ung gullig tjej som enligt rykten ska vara bra :) jag är däremot lite tveksam till hur de delat in klasserna, fast det ska man kanske inte säga så mkt om efter första lektionen. I min klass är vi iallafall tio tjejer från hela världen, tre svenskar, en dansk, två tjejer från USA och några tyskar. Nu till en fråga jag grubblat över: hur kan man ens få lov att lära sig franska i USA!? Det måste ska vara bland det fulaste jag nånsin hört! Man hörde knappt om de pratade franska eller engelska på grund av brytningen. Det är något som jag garanterat kommer att sitta och störa mig på under lektionerna!

Det kommer att bli rätt tajta dagar när jag går skola och samtidigt ska hinna följa Klara till skolan, hämta Viktor efter skolan och hålla ordning här i lägenheten. Och jag ser inte fram emot när jag kommer börja få egna läxor! Det räcker gott och väl med att jag hjälper barnen med deras.
Idag har jag dessutom pratat med två svenska tjejer som inte trivs i sina familjer och som funderar på att byta så jag har det nog väldigt bra som absolut inte har några planer på att byta familj. Jag och Klara har avslutat hela Mysteriet på Greveholm serien och ikväll har vi tillsammans med Viktor börjat se Twilight. Jag har det alltså rätt bra ;)

Imorgon väntar en dag rätt lik denna dag.

Hejhopp!

Kommentarer
Postat av: Sandra

fy för att plugga sager jag!<

Hur gammal va klara, 7 va??... Annars borde hon ju vılja se astrıd lındgren, det ar ju bra och svenskt!

Skıckar en solıg halsnıng fran turklandet!

2009-09-22 @ 19:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0