Det rullar på.

Dagarna går framåt. Tredje heldagen hemma med barnen är nu avslutad. Idag har jag följt Klara till ridskolan och borstat ponnyhästar =) och sett fyra småtjejer hoppa runt på fyra lika små hästar och leka ett, två tre ost. Fast här hette det visst un, deux, trois poney. Sen har vi spelat madagaskar 2 på wii och ätit plättar till middag. Jag har det rätt bra på dagarna och gör inte så mkt ;)

Imorgon börjar iallafall skolan om så då blir jag i princip ledig på dagarna när barnen inte är hemma. Ikväll har jag läst tågtider och kollat i kartboken för imorgon ska jag åka och titta på min egen skola där jag funderar på att börja läsa franska nu när jag kommer få så mkt tid över på dagarna. Den ligger inte så långt härifrån (ca 15 min med tåg). Verkar det vara en bra skola så slår jag till för med tanke på avståndet och priset så kan det nog bli kanon =)

Förresten så har jag kanske fått en kompis! Fast jag vet inte om hon vet att jag finns, men jag vet iallafall att hon finns. Det är Hanna från Karlstad som är au-pair hos en kompis till Karin. Jag har fått hennes nummer så jag bör kanske ringa och upplysa henne om att jag existerar. Eventuellt imorgon, eventuellt på fredag. Och på söndag blir det svenska kyrkan igen. Då börjar au-pair träffarna. Det stod på hemsidan vilket jag tydligen missade förra gången. Så ser mitt schema ut framöver. Kanske inte så spännande men det här är livet som nybliven aupair.
Imorgon ska jag också ut på shampoojakt! Följ den spännande fortsättningen...

Tjing tjong

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0