Det franska kylskåpet

I brist på annat att skriva (dagarna rullar på som vanligt) så tänkte jag visa en bild och berätta lite snabbt om det mkt spännande kylskåpet vi har här i lägenheten. Karin handlade igår så nu är det faktiskt riktigt fullt.



Som ni ser så är större delen av kylskåpet fyllt med YOGHURT! Som verkar vara det enda fransmän köper när de handlar och som de sedan äter som efterrätt varje dag.

Men nu, uppifrån och ner: På övesta hyllan har Karin sina viner. Inte så spännande så vi går raskt över till näst översta hyllan där vi kan börja skymta en del av all yoghurt + en ost som är helt okej god och specialtillbringaren med ett filter som silar kranvattnet och tar bort kalk (tror jag) innan vi dricker det. Här dricker vi nämligen kranvatten och det går bra, det smakar nästintill som vanligt vatten man köper på flaska.
Mellersta hyllan är proppfull med all yoghurt vi ska äta de närmsta dagarna och en tub med Kalles kaviar som jag och Viktor slåss om att äta :)
På nedersta hyllan finns en burk med plättrester från igår som jag åt upp med blåbärssylt idag, mums! Det finns också ännu mer yoghurt och chokladmousse och till höger står köttlådan där Karin lägger det kött hon handlat hos slaktaren. För tillfället är den rätt tom så när som på lite pâte.
I lådorna längst ner finns grönsker, färdigrivna morötter som är lite väl saftiga, sallad och tomater + lite mer yoghurt ;) eller något som snarare liknar äppelmos än yoghurt.
Om ni nu undrar vart mjölken håller hus så står ett öppnat paket i dörren och resten står i det så kallade "skafferiet" eftersom möjlken här tydligen inte behöver stå kallt om paketet är oöppnat. Samma sak gäller grädden.

Då vet ni vad jag äter på dagarna ;)

Imorgon blir det kanske en en tur till ett stort shoppingcenter som ligger på vägen till Versailles :) jag liftar med Sanna som har bil ;)

Karin köpte äpplen igår, lyckan är gjord! :D så nu ska jag äta ett äpple!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Mamma & Pappa

Kylskåpet hemma i Skråmträsk innehåller nog lika många läckerheter som det Franska men framförallt betydligt mera mjölk och fil.

2009-09-24 @ 23:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0