Andra veckan

Idag firar jag att jag varit här i två veckor! Det här går ju riktigt bra :D

Denna dag har erbjudit en heldag i St Germain. Jag åkte dig vid tiotiden för att göra nivåtestet på skolan, vilket gick...sådär. Nog är det en hel del kunskap som har sipprat ut och försvunnit det senaste året.

Efter provet och inköp av nagellackborttagning och en nagelfil (herregud jag tänker då bara på mina naglar!) så lunchade jag med au-pairen Amanda från Växjö. Man skulle nästan kunna likna vårt möte med nätdejting och en blinddate eftersom vi hittat varandra på internet. I så fall gjorde jag ett riktigt kap! Hur trevlig tjej som helst :D Vi åt lunch på en trevlig restaurang ute i solen och gick efteråt en stund på stan och avslutade med att titta på utsikten över Paris från slotten i St Germain. Oj vad vi hann prata mkt under den tiden! Det piggar verkligen upp att få träffa lite folk :D

Ikväll har jag och Klara haft disco i mitt rum och lyssnat på hennes idoler, Jonas Brothers.

Nu sitter det fint med lite helg och ledighet :D imorgon blir det troligtvis ett besök i Paris. Nu blir det att se kvällens avsnitt av idol, ett måste att följa oavsett vart i världen man befinner sig ;)




Utsikt över Paris från St Germain. Eiffeltornets topp syns längst till höger :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0