Volleyboll! :D

Volleybollmatchen Sweden vs Norway som skulle äga rum idag vid norska kyrkan (ca 20 min utanför Paris, nära St Germain) blev vad man nog kan kalla lite av en flopp. Endast 4 spelare ställde upp för det norska laget medan Sverige kom med en trupp på minst 15 st + pubilk. Tydligen var det även tänkt att Danmark skulle ställa upp med ett lag men de dök aldrig upp. Så vi gjorde det bästa av situationen och gjorde två svenska lag och ett mixat lag och hade jätteroligt i nära på tre timmar! :D Då hann vi också äta korv med bröd och glass. Vi bestämde att vi skulle göra om turneringen igen till våren för det var så roligt :D tur med vädret hade vi också.

Helgens barnpassning har också gått bra. Igår kväll gjorde Sanna mig sällskap och vi tänkte se senaste Johan Falk men hann bara se en liten bit innan vi kom in på intressanta samtalsämnen och blev tvugna att sluta med filmen.
Imorgon börjar en ny vecka, sista veckan före lovet! :D Karin har pratat med mig om att hon tycker att jag måste bli bättre på att hjälpa Viktor och Klara med läxorna, vilket sanna mina ord inte är enkelt när de hatar att göra läxor! Och jag förstår dem. Det verkar vara skyhöga krav på eleverna i den franska skolan.
För att ge mig mer tid till läxläsning med barnen efter skolan så föreslog jag för Karin idag att Viktor kanske kan börja åka buss hem själv på eftermiddagarna så jag kan hämta Klara direkt hon slutar och hinna med hennes läxor innan Viktor ens kommit hem. Han är ändå 11 år och borde klara av att åka buss själv när han dessutom har kompisar att åka med och själv har sagt att han tycker att han kan åka utan att jag är med. Karin däremot tycker motsatsen. Jag lyckades iallafall förhandla mig så långt som till att han efter lovet ska få prova åka buss själv en dag i veckan (+onsdagar då han redan nu måste åka själv eftersom jag är hemma med Klara hela dagen och Viktor bara har skola på förmiddagen). En lite väl överbeskyddande förälder kan jag tycka men nu har jag åtminstone kommit ett litet steg i rätt riktning mot att göra pojken mer självständig :)

Nu väntar ensam mamma söker på mig! Ett av mina absoluta favoritprogram :D

Tjingtjong!


Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan, har vi träffats eller inte?? Jag skulle också ha varit med på Volleyboll igår men fick dessvärre svika på grund av sjukdom. Var du i kyrkan förra söndagen också? I så fall får jag kanske en bild i huvudet... Hoppas att allt funkar med familj och sånt! Kram

2009-10-19 @ 17:47:34
URL: http://chereaupair.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0