På besök hos Mona Lisa

Här bjuds på några få bilder från dagens utflyktsmål som blev mitt livs andra besök på Louvren :) Det blev inte så mkt fotat eftersom korten ändå blir så dåliga. Men jag fick iallafall med det viktigaste ;)






Jag och Hanna gjorde sälle på Louvren i eftermiddags (skönt att fara dit med någon som är lika ointresserad som jag). På mindre än tre timmar hann vi bli både vilse och less. Två riktigt stora tabbar lyckades vi göra. Nr 1: Da Vinci var tydligen italienare och inte fransman som vi först trodde. Alltså finns hans konst på den italienska avdelningen och inte på den franska, därav anledningen att vi inte kunde hitta Mona Lisa. Men vi kom på oss själva och hittade rätt till slut :D Nr 2: Hanna ville se Nattvarden (även den målad av Da vinci). Vi letade överallt i närheten av Mona Lisa men till slut gav vi upp och Hanna frågade en vakt vart tavlan fanns. Svaret blev: " Den har vi inte här på Louvren" Pinsamt! Antagligen finns väl den någonstan i Italien eftersom Da Vinci var ITALIENARE.

Jag fick inte tag på mina skor idag för jag for som sagt till Louvren med Hanna istället och Sanna och Elias hade ändå glömt skorna på hotellet. Men det är ingen panik för nu har vi haft 18 grader varmt i några dagra och då behövs inga vinterskor ;)

Imorgon planerar jag att göra ännu ett besök i Paris. Jag skulle vilja åka till svenska affären i Montmartre och köpa riktigt svenskt havregryn så jag kan äta gröt för av det franska havregrynet blir det inte god gröt! Vi får se om jag far dit imorgon eller om jag skjuter upp det.

Hejhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0