Nuit blanche och kanelbullens dag

Igår var vi kulturella till 100%. Åtminstone jag som aldrig är det annars. Egentligen var hela gårdagen och delar av kvällen ett rent helvete men vi hade kul ändå :D Jag och Sanna åkte in till Paris på eftermiddagen för att träffa Annelise och Hanna som jag stötte ihop med i kyrkan förra helgen. De hade planerat att vi skulle besöka olika institut, bland annat det svenska. Jag har egentligen ingen aning om vad ett institut är och jag blev inte ett dugg klokare på det igår. Svenska institutet var otroligt tråkigt, det enda positiva var att det hade toaletter. När vi sen åkte vidare till det spanska institutet var det stängt så redan då gav vi upp våra institutbesök och åt middag på en vietnamesisk restaurang istället :) de hade väldigt god mat och en "tuppsås" som jag nödvändigtvis var tvungen att smaka men som höll på att kosta min stackars tunga livet!

Efter middagen bestämde vi oss för att fara till en park/skog längst bort i ena hörnet av Paris=långt att åka (jag tror vi åkte minst 50 metrostationer totalt igår!). För det första åkte vi några stationer för långt och fick åka tillbaka. För det andra klev vi av en station för tidigt och fick kliva på nästa tåg och åka vidare. För det tredje hittade vi aldrig parken/skogen och vid klockan åtta, när vi endast stött på en grupp fotbollshuliganer, hittat en golfbana och gått vid sidan av en stor väg medan bilar tutade på oss, så gav vi upp och åkte tillbaka in till Paris och Nuit blanche. Vi var bland annat upp i Centre Pompidou och kollade på kvällsutsikten över Paris och ett blinkade eiffeltorn och efteråt skulle vi egentligen gå in i Notre Dame och titta på en stor kristallkula som skulle finnas där inne men kön in var tusen meter lång så vi orkade inte vänta. Det var verkligen hur mkt folk som helst ute på gatorna igår kväll!

Hur som helst var det en mkt trevlig dag och kväll :) imorse blev jag väckt alldeles för tidigt av Klara som kom in i mitt rum men i och för sig hade jag redan vaknat tidigare av Victor som verkade sjunga opera. Jag måste skaffa öronproppar!
Om drygt en timme kommer Sanna och hämtar mig, då ska vi till kyrkan på stor infoträff och kanske måste man köpa sig en kanelbulle där för jag läste nyss att det är kanelbullens dag idag :D Nu tror jag att jag ska boka flyget till jul medan de flygtider jag sett ut finns kvar.

Hejhopp! :)




Hanna och Annelise :)



Annelise och Sanna :)



Min vietnamesiska middag



Bästa kortet jag lyckades ta på det blinkande eiffeltornet och då kan ni ju tänka er hur
otroligt dåliga de andra korten blev.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0