Musslor

Ikväll har vi ätit musslor till middag så nu är jag en erfarenhet rikare. Det var riktigt gott :) Det smakade som...musslor tror jag. Men gott var det iallafall :) sen bjöd Karin på vin som smakade precis raka motsatsen till musslorna! Men jag får skylla mig själv som inte tackade nej.

Eftermiddagen spenderade jag med att planera min hemresa över jul. Barnen får jullov 18 december så jag planerar att fara hem så fort som möjligt efter det och sen stanna hemma maximalt länge, det vill säga till den 3 januari eftersom skolan börjar om igen dagen efter. Jag jobbar på att hitta flyg som passar och ett bra inrikesflyg som inte kostar 2000 kr!

Imorgonkväll är det Nuit Blanche i Paris vilket innebär att museerna har öppet hela natten. Det kanske man måste kolla in även om jag är otroligt ointresserad av konst. Men man vet ju aldrig vad som händer en natt på museet ;) (den filmen är för övrig dålig och jag har inte sett tvåan). Annars har jag och Sanna pratat om att kanske prova på Paris uteliv istället. Men det suger rätt hårt att sista tåget hit går klockan 22:00 så vill man stanna längre än så får man helt enkelt tillbringa natten i Paris och åka med första morgontåget kl 06:00. Men vad då, vi är 20 år och man lever bara en gång! :D

Godnatt!

Ps. Igår köpte jag en fotkräm till mina stackars fötter som kostade 94 kr!! Ska det vara så!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0